مواد لازم: سیب‌زمینی: 6 تا7 عدد ، گوشت چرخ کرده: 150 گرم، فلفل دلمه ریز خرد شده: 1 عدد ، رب گوجه: 1 قاشق غذا‌خوری ، تخم‌مرغ: 1 عدد، نمک، فلفل روغن و آویشن: به میزان لازم ، پیاز: 1 عدد، پودر سوخاری: به میزان لازم
کد خبر: ۸۵۸۷۹۴

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

طرز تهیه:

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بپزید، سپس رنده کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن آن را تفت دهید.

بعد از این‌که کمی طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به آن افزوده و بعد فلفل دلمه، رب گوجه، نمک و فلفل و آویشن را هم اضافه کنید و همه مواد را تفت دهید.

تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب به هم بزنید تا صاف شود. از سیب‌زمینی پوره شده، به اندازه یک نارنگی بردارید و آن را کف دست، باز کنید و از مواد گوشتی یک قاشق روی سیب‌زمینی بگذارید و دوباره آن را ببندید.

طوری که کاملا مواد داخل آن پوشیده و به شکل پیراشکی آن را فرم دهید و در تخم‌مرغ فرو کنید و بعد در پودر سوخاری بغلتانید. تمام مواد را به همین ترتیب آماده کنید. روغن را در ماهیتابه بریزید و بگذارید داغ شود.

پیراشکی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید و در دیس چیده و اطراف آن را چند برش گوجه‌فرنگی و لیمو، زیتون و خیار‌شور چیده و روی آنها را با سس کچاب تند تزئین کرده و میل کنید.

چاردیواری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها