یک شب و سه بازی بزرگ. فوتبال باشگاهی در اروپا امشب برای فوتبالدوستان آن‌قدر جذابیت دارد که همه را پای تلویزیون‌ها میخکوب کند.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۰

از ساعت 20 و 45 دقیقه امشب، علاقه‌مندان می‌توانند جدال جذاب ال‌کلاسیکو را تماشا کنند؛ جایی که رئال‌مادرید و بارسلونا، با همه ستاره‌هایشان مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. حتی مسی و گرت بیل هم که مدت‌ها به دلیل مصدومیت از ترکیب این دو تیم بیرون بودند، برای این بازی آماده‌اند تا ال‌کلاسیکوی شماره 263 از لحاظ ستاره‌هایی که به میدان می‌روند، چیزی کم نداشته باشد.

دو مدعی قهرمانی ر‌قا‌بت‌های لیگا در حالی باید برابر هم قرار بگیرند که بارسلونا با سه امتیاز بیشتر نسبت به ر‌ئال‌‌ماد‌رید در صدر جدول قرار گرفته است. با این حال این بازی یک تفاوت عمده با دیگر رویارویی‌های دو تیم دارد و آن این که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود. رئال‌مادرید و بارسلونا در حالی امشب به مصاف هم می‌روند که حملات تروریستی در اروپا حتی شایعه لغو این بازی را هم سر زبان‌ها انداخت، اما پلیس اسپانیا اعلام کرده است که تدابیر امنیتی کاملی برای این دیدار خواهد داشت و حتی ساندویچ‌هایی که تماشاگران می‌آورند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به جز نیروی‌های امنیتی بیش از 2500 جوان داوطلب که همگی از هواداران رسمی تیم فوتبال رئال‌مادرید هستند، این مسابقه بزرگ را نخواهند دید و از صبح شنبه تا چند ساعت پس از سوت پایان ال‌کلاسیکو با به تن داشتن لباس‌های متحدالشکل مراقب اوضاع در برنابئو و خیابان‌های اطراف این استادیوم خواهند بود. این افراد داوطلب تحت فرمان پلیس بوده و به صورت خودسر اقدام به هیچ کاری نخواهند کرد. بیش از 40 دوربین مدار بسته با تکنولوژی جدید خریداری شده از ناسا توسط باشگاه رئال‌مادرید فقط در رختکن، راهرو و بخش مربوط به مهمانان ویژه نصب شده و به‌طور کل نزدیک به 400 دوربین در فضای کلی داخل و خارج استادیوم برنابئو در حال رصد اوضاع هستند.

همزمان با ال‌کلاسیکو و از ساعت 21 به وقت تهران، لیگ برتر انگلیس هم شاهد یک دیدار جذاب و میهج خواهد بود؛ دیداری از جنس منچسترسیتی ـ لیورپول. دوستداران فوتبال می‌توانند این بازی را از شبکه ورزش ببینند، هرچند برای تماشای آن باید قید تماشای ال‌کلاسیکو را بزنند.

نکته جالب اینجاست که در شش بازی اخیر دو تیم لیورپول و منچسترسیتی 23 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است؛ 12 گل برای سیتی و 11 گل هم برای لیورپول. با همین آمار احتمالا امشب هم تقابل دو تیم در ورزشگاه اتحاد می‌تواند تقابلی جذاب و شاید پرگل باشد. منچسترسیتی در حال حاضر با 26 امتیاز صدرنشین است و لیورپول با 17 امتیاز دهم جدول است.

اما بعد از پایان هیاهوی ال‌کلاسیکو و دیدار شهر منچستر، از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران نوبت به بازی بزرگ سری A ایتالیا می‌رسد؛ دیدار یوونتوس و میلان در تورین. بر اساس گزارش اسکای‌اسپورت، میهایلوویچ سرمربی ‌میلان قصد دارد با سیستم تهاجمی 3-3-4 بازیکنان خود را به میدان بفرستد. البته اتخاذ این تاکتیک در حالی که یوونتوس میزبان هم می‌خواهد امتیاز‌های عقب‌افتاده‌اش را جبران کند، می‌تواند به جذابیت‌های این بازی کمک کند. میلان با 20 و یوونتوس با 18 امتیاز فعلا در رده‌های ششم و هفتم سری A قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها