شاگردان مظلومی با برتری مقابل فولاد به صدرنشینی 24 ساعته خوزستانی‌ها پایان دادند

«استقلال» مانع صدرنشینی «استقلال»

استقلال با پیروزی بر فولاد، صدر جدول را از همنام خوزستانی خود پس گرفت تا همچنان شانس اول کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل باشد.
کد خبر: ۸۵۷۹۸۷

16 روز بعد از مصاف دو تیم استقلال و فولاد در جام حذفی، این بار فولاد میزبان استقلال بود تا انتقام شکست 3 بر یک بازی قبلی را جبران کند، اما شاگردان مظلومی دیروز هم ثابت کردند اختلاف آنها با قرمزهای شهر اهواز به اندازه همان دو گل اختلافی است که در جام‌حذفی رقم زده بودند. این بار استقلالی‌ها با نتیجه 2 بر صفر فولاد را شکست دادند، آن‌هم در شرایطی که بازی در اهواز و در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شد.

زننده گل اول استقلال جابر انصاری، ستاره این روزهای تیم آبی‌پوش بود. جابر که در هر سه بازی قبلی استقلال گلزنی کرده بود، در اهواز هم نوار گلزنی‌های خود را ادامه داد و برای چهارمین بازی متوالی دروازه حریفان را باز کرد. او در دقیقه 57 با استفاده از یک پاس عرضی، با ضربه‌ای دقیق و زمینی توپ را از میان مدافعان حریف درون دروازه بشاگردی قرار داد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد. گرچه فولادی‌ها می‌توانستند در دقیقه 84 توسط ساسان انصاری گل تساوی را به ثمر برسانند، اما تیر خلاص را استقلالی‌ها در دقیقه 88 با گلزنی پروپیچ شلیک کردند. این مهاجم که فقط 3 دقیقه در زمین حضور داشت، در یک ضدحمله با یک استپ سینه خوب و یک ضربه بغل پا دومین گل استقلال را هم به ثمر رساند تا آبی‌ها با اقتدار به صدر جدول بازگردند.

نخستین برد استیماچ با سپاهان

سپاهان اصفهان در نخستین بازی خود با سرمربیگری استیماچ برابر نفت تهران با نتیجه 2 بر یک پیروز شد تا شروع خوبی با سرمربی جدید خود داشته باشد.

این برد برای سپاهانی‌ها که هفت هفته متوالی در رقابت‌های لیگ برنده نشده بودند، در شرایطی به‌دست آمد که نفت در نیمه اول ابتدا در دقیقه 34 یک ضربه پنالتی را از دست داد و دو دقیقه بعد توسط علی قربانی به گل برتری رسید.

البته سپاهانی‌ها در دقیقه ۴۵ توسط مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساندند تا برای زدن گل برتری تا آخرین دقیقه بازی منتظر بمانند. این گل را هادی عقیلی در دقیقه 89 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا طلسم نبردن‌‌های مدافع عنوان قهرمانی سرانجام شکسته شود. استیماچ در پایان این بازی گفت: اگر از من می‌پرسیدند که دوست داری در اولین تجربه‌ات روی نیمکت سپاهان با کدام تیم بازی کنی، قطعا نفت آخرین انتخاب من بود. آنها تیم جوان و خوبی هستند و من واقعا خوشحالم مقابل این تیم توانستیم با حفظ تمرکز خود از شکست پیروزی بسازیم.

نتایج هفته یازدهم

استقلال خوزستان یک ـ گسترش فولاد صفر/ گل: میثم دورقی (36)

پدیده یک ـ راه‌آهن صفر/ گل: محمدعلی مردانی (4)

سپاهان ۲ ـ نفت یک/ گل: مهدی شریفی (۴۵) و هادی عقیلی (۸۹ ـ پنالتی) برای سپاهان و علی قربانی (۳۶) برای نفت

صبا صفر ـ ذوب‌آهن صفر

تراکتورسازی صفر ـ سیاه‌جامگان صفر

سایپا ۲ ـ ملوان یک/ گل‌: ابراهیم صادقی (۶۰) و علی زینالی (۷۷) برای سایپا و سیاوش حق نظری (۷۹) برای ملوان

فولاد صفر ـ استقلال 2/ گل: جابر انصاری (57) پروپیچ (88)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها