معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

زائران اربعین بدون ویزا اجازه ورود به عراق را ندارند

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: هیچ زائر ایرانی بدون ویزا حتی در روزهای آخر منتهی به مراسم اربعین مجاز به ورود به خاک عراق نیست.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ذوالفقاری در جلسه ستاد اربعین که در وزارت کشور و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، افزود: مقامات عراقی به‌طور قطع با ورود زائران بدون ویزا به این کشور مخالف هستند.

مسئول ستاد اربعین با بیان این‌که ممنوع بودن ورود بدون ویزا به عراق مورد تاکید طرف عراقی و ایرانی است، توضیح داد: لازمه این امر افزایش سرعت دفاتر صادرکننده ویزاست که 11 دفتر در اختیار طرف عراقی قرار داده شده، اما از این تعداد پنج دفتر فعال است و هر دفتر روزانه بیش از 300 ویزا صادر نمی‌کند، بر این اساس سرعت لازم وجود ندارد.

وی اظهار کرد: از مقامات عراقی خواسته‌ایم زائرانی را که در خاک عراق مفقود می‌شوند تحویل مقامات قضایی ندهند، در مقابل آنها نیز پذیرفته‌اند این افراد بلافاصله تحویل مرزبانان ایرانی شوند و تدابیر لازم برای حفظ امنیت زائران در نظر گرفته شود و آنها اعلام کردند در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. مسئول ستاد اربعین افزود: برای ساماندهی مفقودان نیز 40 ایستگاه میان نجف و کربلا پیش‌بینی شده تا افراد گمشده به این مراکز مراجعه کنند در ضمن محلی با ظرفیت 400 نفر برای اسکان گمشدگان در مسیر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع بیمه زائران بیان کرد: اگر زائران خود را بیمه نکنند خسارتی به آنها پرداخت نخواهد شد، بر این اساس هماهنگی با یکی از بیمه‌ها صورت گرفته است. درمان در عراق رایگان نیست و زائران با بیمه کردن خود از این امکان نیز باید برای پرداخت هزینه‌های درمان استفاده کنند.

تسهیلات برای مشمولان سربازی

سازمان وظیفه عمومی ناجا از ارائه تسهیلات این سازمان برای مشمولان زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران عتبات‌عالیات در اربعین حسینی و درخواست مجوز خروج از کشور آنان و رفاه بیشتر این دسته از عزیزان، ساعت ارائه خدمات خود در روزهای هفته را از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 و در روز‌های پنجشنبه (28 آبان و 5 آذر) نیز از 8 صبح تا 14 افزایش داده است.

این سازمان یادآوری کرد: این گروه از مشمولان برای تسهیل و تسریع در انجام امور مربوط به مجوز خروج از کشور خود، باید ابتدا با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در یکی از شعبات بانک قوامین در سطح شهر اقدام و با همراه داشتن ودیعه به مبلغ دو میلیون تومان باعث کاهش مدت زمان رسیدگی به فرآیند صدور مجوز مذکور شوند. براساس این اطلاعیه سربازان حین خدمت که درخواست سفر به عتبات‌عالیات را دارند باید به معاونت نیروی انسانی رده خدمتی خود مراجعه و مجوز خروج از کشور را اخذ و از رجوع به حوزه‌های وظیفه عمومی در سطح کشور خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها