سرپرست تیم ملی: ولاسکو نقشی در انتخاب لوزانو نداشت

انتخابی برای المپیکی شدن والیبال

رائول لوزانو در شرایطی به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد که فدراسیون‌نشینان معتقدند این انتخاب انتخابی المپیکی است.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۲

تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر انتخاب این مربی کارکشته آرژانتینی با استقبال اکثر قریب به اتفاق اهالی والیبال مواجه شد که مطابق انتظار رئیس فدراسیون والیبال نخستین کسی بود که در مقام دفاع از این انتخاب برآمد و به سایت فدراسیون گفت: لوزانو کارنامه و سابقه قابل قبولی در والیبال دنیا دارد. تیم‌ها و بازیکنان بزرگی را به جهان معرفی کرده و به المپیک رسانده است.

یک روان‌شناس مجرب است. تیم ایران علاوه بر یک مربی با توانمندی‌های فنی بالا به یک مدیر قوی و روان‌شناس مجرب هم نیاز دارد که با حضور لوزانو این نیازها تامین می‌شود. ما بازیکنانی داریم که قدرت فنی بالایی دارند و به مربی نیاز داریم که بتواند علاوه بر هدایت فنی، از لحاظ روحی و روانی هم آنها را به درستی هدایت کند. در مجموع لوزانو انتخاب المپیکی ما بود.

با وجود این اظهارنظر داورزنی درباره ترجیح لوزانو بر آناستازی، دیگر گزینه هدایت تیم ملی گفت: آناستازی برنامه خود را برای حضور در ایران اعلام کرد که براساس آن نمی‌توانست زودتر از 5 اردیبهشت به ایران بیاید. این یعنی برای آماده‌سازی تیم در انتخابی المپیک او تنها ده روز می‌توانست با تیم کار کند که این اصلا قابل قبول نبود.

انتخاب لوزانو در حالی صورت گرفته که هنوز با کواچ فسخ قرارداد نشده است این مربی صربستانی در این خصوص گفت: کسی به من اطلاع نداد که مربی ایران نیستم. به‌طور رسمی هنوز قراردادی را فسخ نکرده‌ایم و حتی یک ایمیل هم دریافت نکرده‌ام، بلکه فقط در رسانه‌ها خوانده‌ام که لوزانو سرمربی ایران شده است.

البته داورزنی در این خصوص اعلام کرد به شکل حرفه‌ای با کواچ قطع همکاری خواهد شد و جای نگرانی نیست.

انکار نقش ولاسکو در این انتخاب

در شرایطی که برخی عقیده دارند ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی، لوزانو و سیچلو هموطنان خود را به فدراسیون والیبال ایران پیشنهاد داده است، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم در این خصوص به فارس گفت: داستان ولاسکو برای والیبال ایران تمام شده است و از او هیچ مشورتی برای انتخاب لوزانو نگرفتیم.

خوش‌خبر افزود: لوزانو و آناستازی تا دقایق آخر مذاکره و توافق شانس برابری داشتند، اما تنها برتری لوزانو این بود که با توجه به تعطیلی لیگ لهستان زمان بیشتری داشت تا در اختیار تیم ملی باشد، اما شرایط آناستازی این‌طور نبود و تنها می‌توانست ده روز زودتر از مسابقات انتخابی ژاپن به تیم ملی ملحق شود.

به همین دلیل این ریسک بزرگ را قبول نکردیم.

لوزانو و سیچلو حداقل تا یک ماه دیگر برای نهایی کردن قراردادشان به ایران می‌آیند. البته بازیکنان و بازی‌ها را مشاهده خواهند کرد. قرارداد لوزانو فعلا تا پایان المپیک است و در صورت رضایت طرفین این قرارداد تمدید خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها