پلی آف لیگ برتر بسکتبال؛

شیمیدر به نیمه نهایی صعود کرد

شیمیدر و نفت آبادان ؛ صدرنشینان لیگ برتر‌بسکتبال

پیروزی آخر هفته شیمیدر برابر دانشگاه آزاد، این تیم را همراه نفت آبادان به بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال فرستاد. تیم‌های نوظهور لیگ برتر بسکتبال در شرایطی که نامی از پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد به عنوان مدعیان دوره‌های قبل به جا مانده است، بازی‌های خوبی در هفته‌های اخیر لیگ برتر بسکتبال برگزار کرده‌اند، هر چند سطح متوسط لیگ برتر به نسبت تمام ادوار گذشته حاشیه امنی برای شیمیدر و نفت آبادان به وجود نمی‌آورد.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۲
شیمیدر و نفت آبادان ؛ صدرنشینان لیگ برتر‌بسکتبال

تیم شیمیدر امروز (دوشنبه‌) در ادامه بازی‌های لیگ برتر بسکتبال میزبان شهرداری اراک است. تیم اراکی مانند تیم تهرانی نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند، اما بازیکنان این تیم تجربیات ارزنده‌ای از حضور متوالی در لیگ‌های برتر دارند. غیبت حامد آفاق، ملی‌پوش شهرداری اراک در بازی‌های قبلی تیم اراکی به چشم می‌خورد که محمد کسایی‌پور سرمربی تیم باید در بازی امروز تیمش فکری به حال غیبت این بازیکن با جایگزینی نفر مناسب کند، هر چند گفته می‌شود آفاق به بازی امروز با شیمیدر می‌رسد.

تیم شیمیدر روحیه مناسبی از پیروزی در هفته پنجم برابر دانشگاه آزاد دارد. برد آنها به منزله صدرنشینی با نفت آبادان بوده و شرایط تیم را بهتر از قبل کرده است. برای تیمی که از دسته یک آمده و در پایان پنجمین هفته بازی‌ها در لیگ برتر صدرنشین است، این می‌تواند اتفاق خوبی باشد‌. از طرفی رقبای شیمیدر با آمادگی بیشتر برابر این تیم قرار می‌گیرند. جواد رحمتی‌پور و محمد عابدینی، دو مربی جوان بسکتبال ایران با این بازی‌ها ثابت کرده‌اند بها دادن به مربیان جوان نتایج مثبتی در پی دارد، به‌ویژه با شرایط کنونی بسکتبال باید به سرمایه‌های این ورزش در مربیگری، بازیکن و داوری بها داد.

تیم بسکتبال ثامن که هفته قبل بازی خود را به شهرداری در اراک واگذار کرد، امروز میزبان دانشگاه آزاد است؛ دو تیم بازنده که چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه ندارند. با وجود این تیم مشهدی می‌خواهد از امتیاز میزبانی استفاده کند. دانشگاه آزاد در بازی با شیمیدر به بازیکن خارجی خود بازی نداد؛ اتفاقی که در صورت تکرار می‌تواند برای تیم مشهدی هم خوب باشد.

تیم بدون پیروزی آینده سازان اصفهان برابر پتروشیمی بندرامام قرار می‌گیرد که طی پنج هفته دو باخت داشت و این آمار اصلا برای یکی از مدعیان این دوره خوب نیست. پتروشیمی بندرامام در اصفهان تهدید نمی‌شود مگر این که بازیکنان تیم جنوبی از نوع بازی کردن خودشان فاصله طولانی بگیرند. آینده سازان آمده تا فقط نام بسکتبال اصفهان باقی بماند، اما از غنای بسکتبال اصفهان طی ادوار گذشته لیگ برتر در این تیم خبری نیست.

دیدار شهرداری‌های تبریز و گرگان هم در نوع خود جالب است. شهرداری تبریز بعد از باخت در جنوب به خانه بازگشته تا تعداد بردهای خانگی‌اش را اضافه کند. آنها برای این هدف باید با شهرداری گرگان که در تهران برابر نیروی زمینی نمایش ناامید‌کننده‌ای داشت، مبارزه کنند. تیم گرگانی جشن نخستین پیروزی نیروی زمینی را در پایان هفته پنجم به اردوی این تیم برد و جایگاه خود را در رده‌بندی تیم‌ها خراب کرد. این تیم برای ساختن موقعیت بهتر ناگزیر به بردن شهرداری در تبریز است. در آبادان همه منتظر نمایش دوم محمد‌رضا اسلامی همراه تیم بسکتبال نیروی زمینی هستند. این مربی جوان بعد از چهار باخت تیم نیروی زمینی جایگزین سعید‌خانی شد، اما با ورود به این تیم توانست نخستین پیروزی تیم نیروی زمینی را دشت کند. نفت آبادان که علاوه‌بر بازیکنان ملی از بازیکن خوب خارجی نیز استفاده می‌کند در پی صدرنشینی و ادامه روند رو به بالا از بازی برابر تیم‌های قعرنشین به‌راحتی عبور نمی‌کند.

برنامه بازی‌های امروز:

ثامن مشهد ـ دانشگاه آزاد تهران

آینده‌سازان میهن اصفهان ـ پتروشیمی بندرامام

شیمیدر تهران ـ شهرداری اراک

شهرداری تبریز ـ شهرداری گرگان

نفت آبادان ـ نیروی زمینی تهران

بازی‌ها ساعت 16 آغاز می‌شود.

رده‌بندی تیم های لیگ برتر بسکتبال

در رده‌بندی تیم‌های لیگ برتر بسکتبال تیم‌های شیمیدر تهران و نفت آبادان با چهار پیروزی و یک باخت در پایان هفته پنجم، مکان‌های بالای جدول را در اختیار دارند. بازی آسان تیم جنوبی در بازی امروز و دیدار سخت شیمیدر برابر تیم اراکی شاید صدر جدول را دستخوش تغییرات کند‌. البته شاید. تیم‌های دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندرامام، شهرداری اراک و ثامن مشهد 4 تیمی هستند که از پنج مسابقه سه پیروزی و دو باخت دارند و احتمال جابه‌جا شدن آنها در بازی‌های هر هفته زیاد است. شهرداری‌های گرگان و تبریز در رده‌های هفتم و هشتم جدول 10 تیمی لیگ برتر قرار دارند؛ همین‌طور نیروی زمینی و آینده‌سازان که در انتهای جدول به فکر بازی‌های آینده هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها