تیموریان: آن لحظه زیباترین لحظه زندگی ام بود

آندو در بازی با ترکمنستان به خاطر مشکلات ویزا برای بازی با گوام نبود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر دست اشکان دژآگه بسته شد. در بازی با گوام اما او باز هم کاپیتان تیم ملی است، همین بهانه خوبی است تا مجله بلژیکی sofoot با او مصاحبه‌ای انجام دهد. آندو اولین کاپیتان ارمنی تیم ملی ایران است و همین سوژه‌ای با این مجله فرانسوی زبان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۴

تیموریان کاپیتانی خود را بی‌ارتباط به مسائلی نظیر سیاست و مذهب دانست و گفت: فکر نمی‌کنم که این به مسائل مذهبی ربطی داشته باشد. وقتی جواد نکونام با انجام بیشترین بازی در تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران بازنشسته شد، من بازوبند کاپیتانی را گرفتم. اگر چه برایم یک شگفتی بود، ولی من بعد از جواد مسن‌ترین بازیکن تیم ‌ملی بودم. این موضوع ربطی به سیاست و مذهب ندارد. ما در داخل هیچ مشکلی نداریم و بدون تقابل زندگی می‌کنیم. دوستان، خانواده‌ و من خیلی راحت عبادت خودمان را انجام می‌دهیم و کاملا آزاد هستیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. حتی وقتی گلزنی می‌کنم می‌توانم خوشحالی گلم را با صلیب کشیدن نشان دهم.

آندو در مورد واکنش ارامنه به حضورش در تیم ملی هم این گونه توضیح داد: مردم ارامنه ایران از این که من را در تیم ‌ملی می‌بینند همیشه خوشحال هستند. علاوه بر این، من مدت‌هاست که در تیم ‌ملی ایران بازی کرده‌ام و جزو بازیکنانی هستم که از دهه قبل در تیم ‌ملی ایران باقی‌ مانده‌ام. من حمایت ارامنه از خود را حس می‌کنم. با این حال فرق زیادی بین خودمان احساس نمی‌کنم. آنچه برای من مهم است این است که تا جایی که می‌توانم در خدمت تیم ‌ملی کشورم باشم. جامعه ما، جامعه ارامنه سال به سال کوچک‌تر می‌شود، ولی ما در ایران جامعه مهمی تلقی می‌شویم و زندگی صلح‌آمیزی داریم و بدون مشکل زندگی می‌کنیم. همه چیز حتی فو‌تبا‌ل بازی کردن فرقی برای ما ندارد. من در جاهای مختلفی در ایران فو‌تبا‌ل بازی کرده‌ام و برایم فرقی نکرده است که در چه جایی بازی می‌کنم.

قبل از جام جهانی2014 عکسی از تیموریان منتشر شد که آندو دارد به قرآن کتاب مقدس مسلمانان بوسه می‌زند، او درباره این تصویر هم گفت: آن لحظه زیباترین لحظه زندگی ورزشی من بود. تجربه بی‌نظیری داشتم. البته با این جریان از قبل آشنا بودم چرا که در باشگاه‌های قبلی این کار را انجام داده بودم. من به تمامی کتاب‌های مقدس احترام می‌گذارم و این کتاب نیز از جانب خداست. من این کار را با احترام زیادی انجام دادم و در انجام آن نیز تنها نبودم و آن لحظه برایم رویایی بود.

آندرانیک تیموریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع کار کردن با کارلوس کی‌روش و رابطه‌اش با او پرداخت: من احترام بسیار زیادی برای او قائل هستم. او خیلی باهوش است و شخصیت بالایی دارد. مدت‌ها با او کار کردیم و او توانسته سطح تیم را بالا ببرد. او حتی در کارهای فیزیکی و تمرینات فیزیکی نیز شرکت می‌کند. او همه جا با بازیکنانش حاضر است و فکر می‌کنم که شخصیت برنده او و حضورش در کنار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد باعث شده تا نگرش خوبش را به بازیکنان تیم ‌ملی ایران منتقل کند. ما اکنون تیم جوانی هستیم و او می‌خواهد تمام تجاربش را در اختیار ما قرار دهد. او درباره تجاربش در منچستریونایتد با همه نزدیکان خود صحبت می‌کند و با ما رابطه نزدیکی دارد. او من را با اسم کوچک صدا می‌زند. او طوری با من رفتار می‌کند که انگار من جوان‌ترین بازیکن تیم هستم که بازی می‌کنم. او بهترین مربی است که فو‌تبا‌ل ایران داشته است. من قبلا شناخت زیادی از او نداشتم. آن زمان که در بولتون و فولام بودم زیاد او را نمی‌شناختم، ولی اکنون از او شناخت خوبی پیدا کرده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها