محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان روز پنجشنبه در سفر به قم با حضرات آیات، مکارم‌شیرازی، وحیدخراسانی، صافی‌گلپایگانی، موسوی اردبیلی و جوادی‌آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۶

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار ظریف با بیان این‌که اگر زحمات و جدیت شما نبود، برجام به فرجام نمی‌رسید، گفت: باید اصل برجام را پایان یافته تلقی کرد و مناقشه کردن و نفی برجام، با هیچ عقل و حکمتی سازگار نیست.

آیت‌الله وحیدخراسانی هم با قدردانی از ظریف افزود: بالاخره آنهایی که اهل فهم هستند ارزش کار شما را درک می‌کنند؛ امیدوارم در این خدمتتان موفق شوید. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم با بیان این‌که باید توفیقاتی را که حاصل شده، قدر دانست اظهار کرد: در دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز همین مسیر را ادامه دهید.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی هم گفت: در فضای آرام و بدون التهاب همه چیز به نتیجه می‌رسد، اما فضای ملتهب نتیجه معکوس می‌دهد.

همچنین وزیر امورخارجه در این ملاقات‌ها با تشکر از دعاهای خیر و حمایت‌های مستمر و راهنمایی‌های موثر مراجع تقلید نسبت به سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره‌کننده، گزارشی از روند اجرای برجام و آخرین تحولات عراق، سوریه، یمن و عربستان را به استحضار مراجع تقلید رساند.

ظریف در این سفر یکروزه با رئیس و معاونان جامعه‌المصطفی(ص) و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: حرکت‌هایی که برای ایجاد تفرقه شکل می‌گیرد با اسلام و مذاهب اسلامی هیچ ارتباطی ندارد و این تلاش‌ها را غیراسلامی می‌دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها