چندی است شاهد حملات بسیار شدید و تند و غیرمنصفانه برخی رسانه‌های ریز و درشت علیه رسانه ملی هستیم. در این نوشته بنا نیست جوابگوی روزنامه‌ای خاص یا تیتر و مطلب خاصی باشیم بلکه قصد این است با آسیب‌شناسی ساده، مخاطب هوشیار خود را مطلع سازیم که چرا و به چه علت چنین حجم سنگینی از حملات علیه رسانه ملی صورت می‌گیرد و متأسفانه روزبه‌روز هم بر دامنه تخریب و اتهام و دشمنی و کینه‌ورزی با آن افزوده می‌شود، آیا تخریب رسانه‌ای که تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت،یکپارچگی و بهبود شرایط و اوضاع جامعه به کار می‌گیرد به دور از اعتدال و امید نیست، پس در سه بخش به تشریح اهداف این هجمه‌ها علیه رسانه ملی و روزنامه جام‌جم می‌پردازم.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۰

1ـ هدف: در بخش نخست آنچه از مجموع این جملات برمی‌آید تضعیف جایگاه و پایگاه و نقش رسانه ملی در شکل‌گیری افکار عمومی است. دشمن به‌خوبی می‌داند که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نفوذ و نابودی آن ابتدا باید مردم را نسبت به رسانه ملی بی‌اعتماد کند، با توجه به مسائل مهم سیاسی و حیاتی ماه‌های آتی همچون انتخابات مجلس و خبرگان رهبری،این جملات سازماندهی شده در اتاق‌های فکر بیگانه و معارض با انقلاب و امام راحل و نظام متأسفانه توسط عده‌ای مطرح می‌شود که آگاهانه یا ناآگاهانه درصددند تا آنجا که ممکن است این رسانه مهم و معتبر در نزد افکار عمومی را از حیثیت اجتماعی و اعتبار خبری و تحلیلی بیندازند و با عناوینی چون رسانه میلی به جای رسانه ملی، مردم را نسبت به اخبار و گزارش‌ها و تحلیل‌های منتقدانه این رسانه و روزنامه جام‌جم ـ که بازوی مهم و قابل توجهی برای صداوسیمای جمهوری اسلامی به حساب می‌آید ـ دلسرد و طوری تفهیم کنند که قصد تخریب دولت را دارند.

2ـ تلاش برای دو قطبی کردن جامعه: براساس فرمایش مقام معظم رهبری امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، متأسفانه برخی از نشریات بدون توجه به فرمایشات و منویات ایشان و بدون توجه به ضرورت حفظ وحدت میان مردم و جامعه سعی در دوقطبی‌سازی جامعه دارند. در حالی‌که مجموعه نظام بیشتر از هر روز دیگر به همدلی نیاز دارد، این‌گونه گستاخانه رسانه ملی را زیرسؤال بردن و به آن حمله کردن، غیر از ایجاد تفرقه و نهایت دوقطبی شدن جامعه سودی نخواهد داشت.

3ـ فرار به جلو: می‌گویند بهترین راه برای گریز از نقد و انتقاد و پاسخگویی مسئولانه ـ که شعار امسال نمایشگاه مطبوعات هم بود ـ این است که همیشه به‌جای پاسخگویی، به هر بهانه و دستاویزی چنان طلبکارانه سخن بگویی که کسی جرأت پرسیدن نداشته باشد و نقد و تحلیل عملکرد شما را از ذهن خود بیرون کند.

چنین رویکردی را برخی رسانه‌های به‌ظاهر منتقد رسانه‌ ملی اما در عمل تخریب‌کننده صداوسیما در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما باید گفت:

همچو‌جان در قالب گبرو مسلمان رفته‌ام

تیغ برخود می‌زند هرکس که با من دشمن است

دکتر مهدی گلجان

استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها