حقیقی، عزت‌اللهی، حاج‌صفی و شاید آندو به گوام نمی‌روند

بازی ناجوانمردانه علیه تیم کی‌روش

در حالی‌که کمتر از یک هفته تا دیدار برگشت ایران و گوام زمان باقی است، کارشکنی آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به تیم ملی کشورمان هر روز پررنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۳

خبر جدید و البته نگران‌کننده غیبت احتمالی چهار بازیکن کلیدی تیم ملی در بازی با گوام است؛ علیرضا حقیقی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی و آندرانیک تیموریان. در این میان درخواست روادید احسان حاج‌صفی و علیرضا حقیقی رد شده تا این دو بازیکن به طور حتم نتوانند تیم ملی را در این دیدار همراهی کنند. عجیب این‌که روادید حقیقی دو روز پیش صادر شده بود، اما بنا به دلایل نامعلوم باطل شد.

آندرانیک تیموریان و سعید عزت‌اللهی نیز باید یک بار دیگر به سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای قطر و روسیه مراجعه کنند که با توجه به زمان کم باقی‌مانده تا دیدار با گوام، انجام این سفرها نیز بعید به نظر می‌رسد تا شانس همراهی این دو بازیکن با تیم ملی در سفر به گوام نیز بسیار کم باشد.

همه این مشکلات از آنجا نشأت می‌گیرد که گوام تحت سلطه آمریکاست و اقدامات لازم برای صدور روادید این کشور باید از طریق سفارت آمریکا انجام شود. اینجاست که شائبه کارشکنی آمریکایی‌ها علیه ایران قوت پیدا می‌کند. نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با تائید این موضوع می‌گوید: گوام در کنترل سیاسی آمریکاست و این کشور برای سفر تیم ملی خیلی ما را اذیت کرده است، البته ما همچنان پیگیر روادیدها هستیم. وزارت امور خارجه هم کمک می‌کند. با فیفا هم مذاکره کرده‌ایم و به زبان ساده‌تر هر کاری از دستمان برمی‌آمده، انجام داده‌ایم.

پیش از آن‌که بحث روادیدها مطرح باشد، آمریکایی‌ها در ماجرای ورود هواپیمای ایرانی به خاک گوام هم کارشکنی‌هایی کردند تا برنامه‌های تیم ملی را به طور کلی به‌هم بزنند. فدراسیون فوتبال هفته گذشته با همراهی وزارت امور خارجه اقداماتی را برای دریافت مجوز ورود هواپیمای چارتر تیم ملی به گوام انجام داد، اما آمریکایی‌ها پس از مکاتبات با طرف ایرانی، مخالفت خود را با ورود این پرواز به گوام اعلام کرده‌اند تا بدین ترتیب ملی‌پوشان مجبور باشند با پرواز عادی به این کشور سفر کنند.

انگیزه بالای بازیکنان

اشکان دژآگه در حاشیه تمرین دیروز تیم ‌ملی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در‌ رابطه با مشکلات روادید برخی بازیکنان تیم ‌ملی خاطر‌نشان کرد: مشکلات زیاد است، اما نمی‌توان با این مشکلات کاری کرد. خو‌شبختا‌نه بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند جایگزین دیگر بازیکنان شوند. متاسفانه برای بازی با گوام برخی از بازیکنانمان نمی‌توانند به تیم ‌ملی کمک کنند، اما بازیکنان دیگری داریم که می‌توانند برای این دیدار به خوبی آماده شوند و تلاش کنند تا جانشینان خوبی باشند. دژآگه در‌باره شرایط خودش نیز عنوان کرد: خدا را شکر که شرایط خوبی دارم و در قطر نیز بازی‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ام. آمادگی‌ام بالاست و امیدوارم به تیم ‌ملی کمک کنم؛ زیرا می‌دانم بازی‌های پیش‌رو چقدر اهمیت دارند.

امید ابراهیمی هم پس از تمرین تیم ‌ملی درباره شرایط اردو اظها‌ر کرد: همه بازیکنان آمادگی دارند و در شرایط مطلوبی به سر می‌برند. علاوه بر این اگر آخرین لژیونرها نیز به جمع ما اضافه شوند، مجموعه تیم ‌ملی کامل می‌شود.

هافبک تیم ‌ملی در‌ رابطه با مصدومیت سیدجلال حسینی و پژمان منتظری و نیز احساس کمبود بازیکن در خط دفاعی گفت: تیم ‌ملی بدشانسی آورده و یک‌سری بازیکنان مصدوم و برخی دیگر نیز با مشکل روادید مواجه شده‌اند، اما دیگر بازیکنان تلاش خواهند کرد تا بهترین بازی خود را انجام دهند تا شش امتیاز این دو بازی را بگیریم. من نیز سعی خواهم کرد که بهترین عملکرد را داشته باشم.

هشدار کی‌روش

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در تمرین تاکتیکی و فشرده دیروز ملی‌پوشان از تمامی بازیکنان با جدیت درخواست کرد که تمرکز داشته باشند. تیم ملی فو‌تبا‌ل دیروز با حضور 22 بازیکن تمرین خود را در زمین اصلی کمپ تیم‌های ملی دنبال کرد؛ تمرینی که در هوای بسیار مطلوب آزادی شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده بود. در ابتدای تمرین بازیکنان از د‌ر‌وازه‌بانان جدا شدند و هر‌کدام به صورت مجزا زیر نظر دیگو، کروز و دن گاسپار مشغول گرم کردن ابتدایی شدند. بازیکنان در حلقه‌های چند نفره با زدن ضربات تک‌ضرب و دوضرب خود را گرم کردند تا پس از آن با انجام حرکات کششی آماده تمرین تاکتیکی تیم ‌ملی شوند. د‌ر‌وازه‌بانان نیز در گوشه‌ای از زمین زیر نظر گاسپار با حرکات بدون توپ و کششی گرم کردند و پس از آن تمرینات خود را با توپ پشت سر گذاشتند.

تیم ملی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف ترکمنستان می‌رود. این بازی که ساعت 16 و 55 دقیقه برگزار می‌شود، بلیت‌فروشی نخواهد داشت و هواداران به صورت رایگان می‌توانند تیم ملی را حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها