در پی برخورد با خاطیان برنامه «فیتیله‌ای‌ها»

رئیس رسانه ملی بر احترام و تحکیم وحدت اقوام تاکید کرد

رئیس رسانه ملی در واکنش به اشتباه به وجود آمده در یک برنامه تلویزیونی و رنجش خاطر هموطنان آذری‌زبان، تاکید کرد: در تلاش برای تحکیم وحدت اقوام از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۷۰۶

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما رئیس رسانه ملی با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله» در روز جمعه 15آبان، گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مسأله تأسف‌بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است، برخورد جدی و رسیدگی کامل می‌شود.

دکتر سرافراز با اشاره به برکناری و توبیخ دو نفر از مدیران شبکه دوی سیما و چند نفر از عناصر و عوامل تولید و نظارت این برنامه، افزود: رسانه از خطای به وجود آمده پوزش می‌طلبد و در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد.

عذرخواهی معاون سیما از مردم ایران

همچنین معاون سیمای رسانه ملی هم به دلیل سهل‌انگاری گروه فیتیله‌ای‌ها از مردم ایران عذرخواهی کرد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی معاون سیما با حضور در استودیوی خبر ساعت 14 از سهل‌انگاری عموهای فیتیله‌ای در یک آیتم نمایشی در این برنامه عذرخواهی کرد . وی گفت: برنامه‌سازان تلویزیون حق توهین به هیچ کدام از اقوام و مردم ایران را ندارند، خصوصا اقوامی که خدمات ارزنده‌ای برای کشورمان داشته‌اند و جزو هویت ملی ایرانیان محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: برنامه فیتیله‌ای‌ها پس از این سهل‌انگاری تعطیل شد و قائم‌مقام پخش شبکه دو و کسانی که از روند پخش برنامه آگاهی داشته‌اند، توبیخ و از کار برکنار شده‌اند و احتمال اخراج آنها از سازمان صداوسیما هم وجود دارد . پورمحمدی تصریح کرد: مدیر گروه کودک شبکه دو توبیخ شده و پرونده وی در کمیته تخلفات عنوان و احتمال برکناری او نیز مطرح شده است.

قدردانی از برخورد قاطع با تهیه کنندگان فیتیله‌ای‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی از مسئولان صدا و سیما به علت برخورد قاطع با تهیه کنندگان برنامه فیتیله قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پیام آیت الله محسن مجتهد شبستری آمده است: از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ای پخش شده که به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان اهانت کرده است. اینک این حرکت نابجا را محکوم کرده، امید است مسئولان محترم همواره مراقبت کنند تا این قبیل موارد ولو ناآگانه و بی‌غرضانه هم بوده باشد، تکرار نشود. از این‌که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست‌اندرکاران برنامه انجام داده است سپاسگزاری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها