شماری از هواداران اتحادیه جوانان ترکیه با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در استانبول، برنامه سفر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در نشست سران گروه جی 20 در ترکیه را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۸

به گزارش پایگاه خبری حریت، جوانان ترکیه‌ای که در مقابل سرکنسولگری آمریکا در استانبول تجمع کرده بودند با شعارهای ضدآمریکایی خواهان لغو سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ترکیه شدند.

معترضان ترکیه‌ای در حالی‌که آدمک باراک اوباما را حمل می کردند، شعار «آمریکایی به خانه‌ات برگرد» سر داده و از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تروریست جهان یاد کردند. سخنگوی تظاهر‌کنندگان با اعلام انزجار مردم ترکیه از سیاست های آمریکا در عراق، لیبی و سوریه خواهان لغو سفر باراک اوباما به ترکیه شد. این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و معترضان به آرامی متفرق شدند.

نشست سران گروه جی20 قرار است به میزبانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و با شرکت سران 20 کشور جهان از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای 15 و 16 نوامبر (24 و 25 آبان‌ماه) جاری در منطقه بلک آنتالیا برگزار شود. ترکیه در حالی خود را برای برگزاری این نشست آماده می‌کند که دستگیری مخالفان دولت توسط نیروهای امنیتی همچنان یکی از اخبار اصلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا، دادگاه کیفری استان ازمیر ترکیه روز گذشته اعلام کرد دستور بازداشت 17 نفر دیگر را به اتهام ارتباط با جریان موازی فتح‌الله گولن صادر کرده است.

خبرگزاری آناتولی با انتشار این خبر نوشت: دادستانی کل استان ازمیر خواستار بازداشت همه آنها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها