با شمارش 80 درصد آرا، حزب اصلی مخالف در میانمار به رهبری آنگ سان سوچی از پیروزی خود در انتخابات پارلمانی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۷

به گزارش ایرنا، وین هتین، سخنگوی حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری سوچی روز گذشته اعلام کرد این حزب 80 درصد آرای مردم در انتخابات عمومی روز یکشنبه را در مناطق مرکزی پرجمعیت این کشور کسب کرده و پیروز انتخابات است.

بنا به گفته وین هتین، در مناطق دیگر از جمله استان‌های «مون» و «کائین» نیز این حزب توانسته است 65 درصد آرا را از آن خود کند.

به نوشته پایگاه خبری میانمار تایمز، «شئو هلا» سخنگوی این حزب در بخش ماندالای نیز گفت که به احتمال قوی حزب ما پیروز انتخابات است.براساس اطلاعات دریافت شده از نمایندگان حوزه‌های رای‌گیری در بخش‌های مختلف میانمار، فاصله زیادی بین میزان آرای حزب مخالف جبهه ملی برای دموکراسی با حزب حاکم توسعه و همبستگی وجود دارد که اگر این فاصله حفظ شود، به طور قطع حزب آنگ سان سوچی پیروز انتخابات خواهد بود. حزب لیگ ملی برای دموکراسی باید دست‌کم ۶۷ درصد کرسی‌های پارلمان را به دست آورد تا حائز اکثریت شود.

این در حالی است که تا اواسط ظهر دیروز نتیجه شمارش آرا در بخش‌های مختلفی از میانمار از جمله پنج استان این کشور هنوز اعلام نشده بود.

نیکی دیاموند از ناظران محلی انتخابات میانمار در این زمینه گفت: محدودیت منابع انسانی، نبود سازمان‌های مدنی و دسترسی نداشتن کافی به اطلاعات، چالش‌هایی در زمینه شمارش سریع آرا و میزان صحت و درستی آن برای ناظران ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، آنگ سان سوچی با اشاره به پیروزی حزب متبوع خود و به امید تائید رسمی این پیروزی، آن را «بیداری سیاسی» مردم میانمار خواند و به آنان تبریک گفت. وی خواستار پذیرش نتایج انتخابات از سوی احزاب شرکت‌کننده در این انتخابات شد و به هواداران خود گفت صبور باشند تا ناظران انتخاباتی به موقع شمارش رسمی رای‌ها را اعلام کنند. در مقابل، هتای اوو، رئیس موقت حزب حاکم در گفت‌وگو با رویترز گفت، نتایج اولین انتخابات آزاد کشور پس از 25 سال را می‌پذیرد. وی افزود: ما شکست خوردیم. باید به دنبال دلایل شکست باشیم. به هر حال نتایج را بدون هیچ ملاحظه‌ای می‌پذیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها