عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از میکروب های مفید یا پروبیوتیک ها نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از بیماریها دارد.
کد خبر: ۸۵۳۲۵۸
میکروب های مفید یا پروبیوتیک ها را مصرف کنید

به گزارش جام جم سرا ، دکتر حمید آهنچیان روز پنجشنبه در همایش «کاربرد پروبیوتیک ها در پزشکی» در مشهد افزود: پروبیوتیک ها میکروب های مفیدی هستند که اگر به میزان مناسب مصرف شوند، برای بدن مفید و سودمند خواهند بود.

وی اظهار کرد: در بدن هر انسان 100 تریلیون میکروب وجود دارد که بخش عمده ای از آنها میکروب های بیماری زا هستند و میکروب های مفید قسمت اندکی را شامل می شوند که اغلب در دستگاه گوارش، پوست و ریه ها استقرار دارند.

این پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی خاطر نشان کرد: میکروب های مفید برای درمان بیماریهای مختلف نظیر بیماریهای عفونی، پوستی، آلرژی، گوارشی و تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارند.

آهنچیان تاکید کرد: مصرف بی رویه و نابجای آنتی بیوتیک ها باعث از یبن رفتن میکروب های مفید شده و در نتیجه فرد را مستعد بیماری می سازد.

به گفته وی، 90 درصد عفونت های تنفسی و بیشتر اسهال ها ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک ندارند در حالی که برخی پزشکان برای اطمینان از اثربخشی درمان، آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند.

دبیر علمی این همایش افزود: انواع محصولات از جمله پنیر، ماست و خمیردندان حاوی پروبیوتیک هستند و ماست ترش شده سرشار از پروبیوتیک و میکروب های مفید است.

آهنچیان مصرف محصولات حاوی پروبیوتیک را برای همه گروههای سنی توصیه کرد و گفت: مصرف این محصولات هیچ ضرری نداشته و استفاده از آنها در گروههای سنی نوزادان، شیرخواران، کودکان و سالمندان مورد تاکید است.

همایش کاربرد پروبیوتیک ها در پزشکی با حضور افزون بر 250 نفر از پزشکان عمومی، متخصص و پرستاران خراسان رضوی در تالار شهید چمران بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها