جزئیات دستگیری عوامل شبکه نفوذ رسانه‌ای

عاصف از کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جزئیات جدیدی از دستگیری عوامل شبکه نفود در رسانه‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۳۰۶۸

به گزارش تسنیم، وی سه‌شنبه‌شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در این پرونده مجموعه‌ای از مجرب‌ترین فعالان رسانه‌ای اپوزیسیون خارجی و داخلی در یک فرآیند پیچیده و هرمی چند لایه با شبکه‌سازی از خبرنگاران داخلی در راستای ادراک‌سازی تلاش می‌کردند. نکته مهم این پرونده ادراک‌سازی و اولویت‌سازی برای افکار عمومی است. آنها تلاش کردند در داخل ایران، مجموعه‌ای از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای را جذب کنند.

عاصف تاکید کرد: آنها عناصر و ساختار به‌ظاهر پیچیده و غیرقابل شکستی را برای خود ایجاد کرده بودند، زیرا کاملا نکات حفاظتی را رعایت می‌کردند و پوشش مختلف و نام‌های مستعار متعددی را برای خود ایجاد کرده بودند. مبالغ و پول‌هایی از خارج کشور برای این افراد از طریق صرافی‌ها، عناصر محدود و برخی افراد خاص تزریق می‌شد. عوامل این شبکه نفوذ تلاش می‌کردند توسط نظریه‌پردازان امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی غرب این شبکه را برای ادراک‌سازی افکار عمومی و تشکیل شبکه‌های سازماندهی شده در داخل کشور ایجاد کنند.

عوامل شبکه نفوذ با تمرکز هماهنگی و پشتیبانی اطلاعاتی و دیپلماتیک برخی از کشورهای اروپایی با محوریت هلند برای شبکه‌‌سازی در داخل ایران و جذب برخی از نخبگان رسانه‌ای تلاش می‌کردند

این کارشناس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این فرآیند با طراحی و بودجه‌ریزی پنهان از طریق سرویس‌های جاسوسی آمریکا و هدایت سیاسی و دیپلماتیک انگلستان انجام می‌شد. عوامل این شبکه نفوذ در کار رسانه‌ای مهارت بالایی داشتند. آنها با تمرکز، هماهنگی و پشتیبانی اطلاعاتی و دیپلماتیک برخی از کشورهای اروپایی با محوریت هلند و از طریق بنیادهای وابسته به وزارتخانه‌های خارجه هلند، انگلستان و سوئد برای شبکه‌‌سازی در داخل ایران و جذب برخی از نخبگان رسانه‌ای تلاش کردند.

این کارشناس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه گفت: این شبکه بیشتر به‌صورت هرمی فعالیت می‌کرد و عناصر آن به یک سر شبکه وصل بودند و از ارتباطات یکدیگر هم هیچ اطلاعی نداشتند.

وی با بیان این‌که حدود دو سال است سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روی این شبکه به‌صورت مستقیم کار می‌کند، گفت: برخی از عوامل این شبکه نفوذ شناسایی شده‌اند. برخی موسسات مستقیما در این زمینه فعالیت می‌کردند و عناصر آنها کاملا شناسایی شده‌اند. اقدامات بعدی و جزئیات فعالیت این شبکه نفوذ در دستگاه قضایی برای افکار عمومی ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها