غرفه سفره‌مانند ایران در اکسپوی میلان در نمایشگاهی که امروز به پایان ‌می‌رسد به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های این رویداد تبدیل شده بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۴

اکسپوی میلان از 11 اردیبهشت با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» گشایش یافت و امروز ـ شنبه ـ پایان می‌یابد. غرفه جمهوری اسلامی ایران طی مدت برپایی این رویداد تاکنون میزبان چهار میلیون بازدیدکننده بوده است.

در همین حال ایرنا در گزارش جالبی به گل کردن غذاهای خوشمزه ایرانی در غرفه ایران در اکسپو و استقبال ایتالیایی‌هایی که خود مبتکر غذاهایی چون اسپاگتی و پیتزا هستند، از این غذاها پرداخته است. غذاهای لذیذ ایرانی عرضه شده در این رستوران پای بسیاری از بازدیدکنندگان از جمله ایتالیایی‌ها را به این مکان باز کرده به‌گونه‌ای که کمتر می‌توان در بین روز میزی خالی از مشتری دید.

مسئول رستوران غرفه ایران دلیل استقبال فراوان از غذاهای ایرانی را شباهت طعم برخی از آنها به غذاهای میلان عنوان کرد. احمد مباشر، چلوکباب، خورش قیمه، فسنجون، قورمه‌سبزی، کوفته، کشک بادمجان، شیرین‌پلو، زرشک‌پلو و باقالی پلو را از غذاهای قابل عرضه در این رستوان نام برد و گفت: در بین این غذاها، خورش قیمه مشتری فراوانی دارد و زودتر از غذاهای دیگر تمام می‌شود. وی در مورد قیمت غذاها نیز اظهار کرد: هر غذا قیمتی دارد؛ هر پرس چلوکباب 20 یورو (80 هزار تومان)، خورش‌ها 18 (72هزار تومان) و برخی از غذاها نیز 16 یورو (63هزار تومان) قیمت دارند.

مباشر ادامه داد: قیمت غذاها شاید در مقایسه با ایران گران باشد؛ اما در مقایسه با قیمت غذا در اکسپو ارزان‌تر است.

مشتریان رستوران غرفه ایران نیز که اغلب ایتالیایی و میلانی هستند، نظرات جالب و متفاوتی در مورد غذاهای ایرانی داشتند. ویتوریو دلانوا معلم بازنشسته ایتالیایی، با تمجید از طعم و مزه غذاهای ایرانی، گفت: باید این غذاها به تمام مردم جهان معرفی شود. وی افزود: غذاهای ایرانی از اصالت بی‌نظیری برخوردارند.

روزانا کاستا، دیگر شهروند میلانی نیز با بیان این‌که تاکنون چندبار به رستوران غرفه ایران در اکسپو مراجعه کرده است، گفت: از مزه تمام غذاهای ایرانی لذت بردم. وی ادامه داد: با خوردن این غذاها به طبخ آنها علاقه‌مند شدم، هر چند می‌دانم کار بسیار دشواری است!...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها