سازمان ملل و پزشکان بدون مرز با اشاره به انکار حمله به بیمارستانی در صعده توسط جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی از طرف مقامات ریاض، به شدت به آن واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۵۱۰۸۲

به گزارش مهر و به نقل از پایگاه النشره، استفان دوگریک سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به ابراز تاسف نماینده سعودی‌ها در سازمان ملل از این که بان کی‌مون مسئولیت حمله به بیمارستان حیدان در صعده را متوجه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها کرده است، اعلام کرد: موضعگیری عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مردود است.

سخنگوی بان کی مون تاکید کرد: همه چیز کاملا روشن است و ما به دنبال تغییر بیانیه صادره شده نیستیم. از سوی دیگر سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انکار ائتلاف عربستان درباره هدف قرار دادن بیمارستان حیدان با واقعیت درتضاد است.در این بیانیه آمده است: با وجود این انکار شکی نیست که ائتلاف این بیمارستان را در شهر حیدان هدف قرار داده است. گفتنی است جنگنده‌های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها بیمارستان پزشکان بدون مرز را در صعده هدف قرار داد؛ موضوعی که واکنش و محکومیت بان کی مون را به دنبال داشت.

روز گذشته درادامه درگیری‌های یمن اعلام شد جنگنده‌های سعودی در تازه‌ترین جنایت خود دست‌کم 17 شهروند یمنی از جمله اعضای یک خانواده را به شهادت رساندند. حمله جنگنده‌های سعودی به مناطق «النضیر» و «الازد» در «صعده» نیز هفت قربانی غیرنظامی همراه داشت. همزمان اعلام شد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند هواپیمای ائتلاف متجاوزان سعودی را در استان تعز سرنگون کنند. ارتش و کمیته‌های مردمی در یمن نیز از اسیر کردن 15 نظامی ارتش سعودی در درگیری‌های شدید در منطقه صرواح در استان مأرب واقع در غرب یمن خبر دادند. جنگنده‌های سعودی هفت بار نیز به منطقه البقع در شمال استان صعده حمله کردند. این منطقه همزمان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

آخرین خبر این که یک فعال مشهور عربستانی که تاکنون اطلاعات محرمانه موثقی از نظام حاکم بر این کشور منتشر کرده، فاش کرد آمریکا به وزیر دفاع عربستان توصیه کرده «پیش از آن که مجبور شود حملات علیه یمن را متوقف کند، به دنبال راه حلی باشد که آبروی این کشور را حفظ کند.» این فعال عربستانی که «مجتهد» نام دارد، گفت: آمریکا به جانشین ولیعهد عربستان اخطار داده ادامه این جنگ به معنای افزایش نفوذ القاعده و داعش در یمن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها