چه چیز می‌تواند هیجان‌انگیزتر از تجمع بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال باشد؟ این اتفاق قرار است سال 2017 در مکزیک بیفتد؛ جایی که میزبان جام جهانی اسطوره‌های فوتبال دنیا خواهد بود. در نخستین دوره جام جهانی اسطوره‌های فوتبال اسطوره‌هایی به میدان خواهند رفت که بین 35 تا 45 سال خواهند داشت.
کد خبر: ۸۴۶۵۸۲

اسطوره‌هایی با ملیت‌های مختلف حالا قرار است یکی از جذاب‌ترین تورنمنت‌های غیررسمی دنیای فوتبال را رقم بزنند. البته جام جهانی 2017 اسطوره‌ها قرار نیست یک تورنمنت غیررسمی باشد. این تورنمنت کاملا رسمی است، هر چند هرگز به پای جام جهانی فیفا نمی‌رسد. در این رقابت‌ها تمام‌ اسطوره‌های 15 سال اخیر دنیای فوتبال به میدان خواهند رفت تا تماشاگران لذت تماشای دوباره بازی و اعجاز آنها را تجربه کنند. این رقابت‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های سراسر دنیا داشته و احتمال آن می‌رود تماشاگران زیادی داشته باشد.

با چهره‌های جذاب نخستین دوره جام جهانی اسطوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم؛ چهره‌هایی که قرار است جدیدترین اتفاق فوتبالی تمام سال‌های اخیر را رقم بزنند.

دیوید بکام (انگلستان)

او سال 2013 از فوتبال بازنشسته شد و جالب این که در این مدت حتی محبوبیت بیشتری هم به دست آورده است. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس همیشه در راس اخبار است. خبر هنرپیشه شدن او، فعالیت‌های عام‌المنفعه‌اش و دیگر کارهای تبلیغاتی و تجاری، شمایل او را به‌عنوان یک ستاره حفظ کرده است. حالا هم خبر حضور مجدد او در ورزشگاه اولدترافورد (ورزشگاه اختصاصی منچستریونایتد) در یک بازی خیریه او را به راس اخبار بازگردانده است. او در جام جهانی اسطوره‌ها 42 ساله است و قطعا کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس خواهد بود.

زین الدین زیدان ( فرانسه)

زیزو از آخرین جام جهانی خود خاطره خوشی ندارد. آن ضربه تاریخی به سینه ماتراتزی در فینال جام جهانی 2006 آلمان را که یادتان نرفته است. حالا زیدان فرصت دارد در جام جهانی اسطوره‌های دنیا یک خاطره خوش از خود بر جای بگذارد. او ماه آینده در یک بازی خیریه ـ که از سوی یونیسف برگزار خواهد شد ـ مقابل بکام بازی می‌کند و قطعا تا زمان جام جهانی او را چند بار دیگر در بازی‌های خیریه خواهیم دید. حضور مجدد یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال در یک تورنمنت فوتبالی بسیار جذاب خواهد بود.

رائول (اسپانیا)

اسطوره رئال مادرید همه افتخارات فوتبالی را در کارنامه خود دارد، غیر از فتح جام جهانی. او از آن دست اسطوره‌هایی است که در مقایسه با دیگر همتایانش در جام جهانی اسطوره‌ها آمادگی بیشتری خواهد داشت. او در مقایسه با بسیاری از بازیکنان حاضر در این تورنمنت، فوتبال را دیرتر کنار گذاشته است. رائول در جام جهانی اسطوره‌ها 40 ساله است. دیدن دوباره مهاجم افسانه‌ای رئال مادرید در یک تورنمنت بین‌المللی دیگر خیلی هیجان‌انگیز است.

رونالدینیو(برزیل)

هنوز بازیکنی که مثل رونالدینیو باشد پیدا نشده است. او یکی از چهره‌های ویژه جام جهانی اسطوره‌هاست. او که به‌تازگی به حضور کوتاه مدت خود در باشگاه فلومینزه برزیل پایان داده است، روزهایی طلایی در باشگاه‌هایی نظیر بارسلونا و پاری سن ژرمن پشت سر گذاشت و حالا در 35 سالگی یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا به شمار می‌رود. رونالدینیو بالاترین لذت فوتبالی را با قهرمانی در جام جهانی 2002 کره و ژاپن تجربه کرد. او یکی از جاذبه‌های بزرگ جام جهانی اسطوره‌هاست.

کلارنس سیدورف (هلند)

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال هلند هرگز با این تیم موفق به فتح جام جهانی نشد. او حالا یک شانس فانتزی برای فتح جام جهانی دارد؛ البته دو سال دیگر و در جام جهانی اسطوره‌های مکزیک! سیدورف از برترین هافبک‌های نسل خودش به شمار می‌رود. سیدورف ‌ سال 2014 از فوتبال بازنشسته شد و مدتی بعد سرمربیگری در میلان را تجربه کرد؛‌ سمتی که تنها چند ماه به او وفادار بود.

الساندرو دل‌پیرو (ایتالیا)

دل‌پیرو نه‌تنها یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا بلکه یکی از محبوب‌ترین‌ها نیز به‌شمار می‌رود. دل‌پیرو در چند سال اخیر وقت خود را در لیگ‌های فوتبال استرالیا وهند گذرانده است. مهاجم محبوب ایتالیایی‌ها در جام جهانی اسطوره‌ها 42 ساله است. او که 43 گل برای تیم ملی فوتبال ایتالیا زده است می‌خواهد در تیم اسطوره‌های ایتالیا نیز گلزنی کند.

روبرتو کارلوس (برزیل)

بازیکن جاودانه و به یادماندنی تیم ملی برزیل و رئال مادرید در مکزیک 42 ساله خواهد بود. کارلوس هم‌اکنون در تیم دهلی دینامو مربیگری می‌کند. دفاع چپ تاریخی رئال مادرید که سابقه فتح جام جهانی را در کارنامه خود دارد در جام جهانی اسطوره‌ها نیز به دنبال تجربه جدیدی است؛ فتح جام جهانی از نوع دیگر.

پل اسکولز (انگلیس)

پل حالا مفسر و کارشناس فوتبال‌ است. اسطوره منچستریونایتد به گفته فرگوسن یکی از چهار بازیکن دارای کلاس جهانی منچستریونایتد در 20 سال اخیر است. اسکولز همانند بسیاری دیگر از بازیکنان انگلیسی، هرگز طعم قهرمانی در اروپا و جام جهانی را نچشید. ستاره درخشان سال‌های گذشته منچستریونایتد به جام جهانی اسطوره‌ها اعتبار می‌بخشد.

میشائیل بالاک (آلمان)

بالاک هنوز فوتبال بازی می‌کند و ممکن است فوتبال خود را در آمریکا یا استرالیا به پایان ببرد. او سال 2012 در بایرلورکوزن برای همیشه با فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد. بالاک هرگز با تیم ملی فوتبال آلمان موفق به کسب قهرمانی در جام جهانی نشد و در مکزیک و در حالی که 41 ساله است به نحوی می‌کوشد این خلأ را تا حدودی جبران کند.

هرنان کرسپو (آرژانتین)

او سومین گلزن برتر ملی فوتبال آرژانتین است در ضمن برای باشگاه پارمای ایتالیا هم اسطوره‌ای قابل احترام محسوب می‌شود. البته کرسپو از برترین بازیکنان تاریخ سری A ایتالیا هم به شمار می‌رود. او هدایت مودنای ایتالیا را در سری Bبه عهده دارد. جام جهانی اسطوره‌ها برای کرسپو تجربه‌ای عجیب و غریب است. کرسپو پس از سال‌ها حسرت برای هواداران فوتبال آرژانتین می‌تواند برای آنها یک جام جهانی نمادین به ارمغان بیاورد.

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

منبع: بلیچرریپورت‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها