اگر تا به حال فکر می‌کردید فبلت‌ها دستگاه‌هایی بد شکل و پردردسر برای گذاشتن در جیب هستند، باید تلفن‌همراه جدید شارپ را ببینید. این شرکت در نمایشگاه سالانه CEATEC در شهر توکیو، تلفن همراهی را به شکل یک ربات انسان‌نما معرفی کرد که مطمئنا در جیب جا نمی‌گیرد. این تلفن همراه که تشخیص آن‌که تلفنی است به شکل ربات یا برعکس آسان نیست، Robohon (ترکیبی از Robot و Phone ) نامیده می‌شود و در این نمایشگاه توجه زیادی را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۸۴۶۴۵۴

این تلفن ـ ربات 19.5 سانتی‌متری و 390 گرمی، دارای یک صفحه‌ لمسی دو اینچی و یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای است که قابلیت اتصال به شبکه‌های 3G، LTE و وای‌ ـ فای را دارد. البته مشخصات فنی برای این دستگاه عجیب چندان موضوعیت ندارد؛ این‌که یک ربات تماس می‌گیرد، ایمیل می‌فرستد و تصویر و فیلم ثبت می‌کند، برای جالب بودن آن کافی است.

سخنگوی شرکت شارپ در مصاحبه‌ خبری اعلام کرد این ربات از یک سیستم‌عامل ابتکاری بهره می‌گیرد که براساس اندروید نیست.(با این‌که تلفن‌های همراه این شرکت از اندروید استفاده می‌کنند) Robohon می‌تواند بنشیند، راه برود و برقصد. این ربات حتی قابلیت آن را دارد که یک فیلم را به کمک پروژکتور تعبیه شده در آن روی دیوار بیندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها