بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف میوه بجای وعده‌های غذایی در تامین نیازهای بدن مناسب است اما مصرف زیاد آن سبب چربی کبد می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۰۱۶
چاقی افراد با مصرف میوه
به گزارش جام جم سرا ، دکتر رضا راست منش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اینکه مصرف میوه‌ها، غلات و... در رژیم غذایی برای تامین ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن بسیار مفید است اما مصرف زیاد از حد آن هم باعث چاقی می‌شود.
وی ادامه داد: با مصرف بیش از حد میوه‌ها کبد توانایی تبدیل گلوکز به سوخت و ساز را ندارد بنابراین تبدیل به چربی شده و این چربی وارد کبد می‌شود.
این متخصص تغذیه در مورد ساعت مناسب مصرف میوه‌ها بیان کرد: بهترین زمان خوردن میوه قبل از وعده‌های ناهار و شام است تا با مصرف آن حجم معده کاهش یابد و دیگر تمایلی به نهار و شام نداشته باشند.
وی با اشاره به مناسب‌ترین میوه برای سلامتی افراد اظهار کرد: تمام میوه‌ها دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که باید به مقدار مناسب از آن استفاده کرد اما سیب به علت کالری کم و فیبر زیاد در کاهش اشتها، حرکت روده و مطلوب کردن محیط دهان بسیار موثر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر هر فردی مواد مورد نیاز بدن خود را تأمین کند و از تصورات نادرست که سبب لاغری‌شان می‌شود خودداری کنند می‌توانند با بهترین شرایط ممکن به وزن نرمال خود برسند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها