باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با برنامه 60 دقیقه شبکه سی‌بی‌اس به سوالاتی درباره سیاست خارجه دولتش و استراتژی آمریکا در قبال ایران، سوریه، داعش و اقدامات روسیه پاسخ داد. یکی از نکات مهم این مصاحبه چالشی، اذعان رئیس‌جمهور آمریکا به شکست سیاست‌های کاخ سفید در مساله سوریه بود.
کد خبر: ۸۴۵۳۴۰

استیو کرافت، مجری این برنامه در یکی از اظهارات خود گفت: پوتین با اعزام نیروی زمینی به سوریه، انجام عملیات نظامی در خاورمیانه برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم و بمباران گروهی که آمریکا از آنها حمایت می‌کند در حال به چالش کشیدن رهبری آمریکاست. اوباما در واکنش به این اظهارات سعی کرد ضعف را عامل اقدامات پوتین معرفی کند که البته این گفته به شدت از سوی کرافت مورد مخالفت قرار گرفت.

اما بخش وسیعی از این مصاحبه به گفت‌وگو درباره برنامه آمریکا در سوریه و آموزش و تجهیز 5000 مخالف سوری اختصاص یافت. کرافت ضمن انتقاد از این برنامه، گفت: باید 5000نفر تحت آموزش قرار می‌گرفتند، اما این رقم فقط50 نفر بود و اکنون با کشته‌شدن برخی از آنها، این تعداد به پنج یا چهار نفر رسیده که مایه شرمساری است. اوباما در واکنش به این موضوع نیز گفت: چندان به این طرح خوشبین نبودم اما برای آزمودن راه‌های پیش‌رو تن به این کار دادم اما دریافتیم تا زمانی که اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در سوریه بر سر قدرت است، بسیار دشوار خواهد بود که گروه‌های مخالف روی داعش متمرکز شوند. رئیس‌جمهور آمریکا افزود: برای نخستین بار اذعان می‌کنم نتوانستیم وضعیت و روند را در داخل سوریه تغییر دهیم. بخش پایانی این مصاحبه نیز در مورد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا بود که اوباما در این زمینه فقط بر یک چیز قاطعانه تاکید کرد: دونالد ترامپ جانشین او در کاخ سفید نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها