باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که می تواند 50 هزار تفنگدار دریایی را به سوریه اعزام کند و آنها قادر خواهند بود رقه و حتی موصل در عراق را پس بگیرند، اما زمانی که به خانه برمی گردند، چه اتفاقی می افتد؟
کد خبر: ۸۵۷۷۹۱
می توانم با اعزام 50 هزار تفنگدار رقه و موصل را آزاد کنم

وی افزود: نخواهیم توانست داعش را از بین ببریم تا (بعدا) به حل و فصل سیاسی بحران سوریه برسیم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از انتخاب ؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار نخست وزیر جدید استرالیا گفت : ایران و روسیه باید بین حمایت از بشار اسد و نجات سوریه یکی را انتخاب کنند.

رئیس جمهور آمریکا افزود : روسیه و ایران باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از بشار اسد حمایت کنند یا اینکه کشور سوریه را از طریق ایجاد یک دولت مشروع سوری نجات دهند.

اوباما این مطلب را در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح کرد. اوباما گفت نمی تواند تصور کرد که بدون کنار رفتن بشار اسد از قدرت ، جنگ داخلی در سوریه پایان یابد.

اوباما افزود : بشار اسد نمی تواند مشروعیت را بار دیگر به دست آورد. هدف تلاش های اخیر دیپلماتیک ایجاد فضایی است که در نهایت به یک انتقال سیاسی منجر شود.

مالکولم ترنبول گفت: نظر همه رهبرانی که در ترکیه با آنها مذاکره شد نیز این است که حضور ارتش های خارجی مانند تئاتری است که می تواند در حال حاضر نتیجه معکوس دهد.

نخست وزیر استرالیا بر راه حل سیاسی برای پایان تنش ها در سوریه تاکید کرد، اما تلاش کرد راه حل سیاسی در سوریه را به بحث اهل سنت بکشاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها