سومین جشن سالانه «موسیقی ما» با تجلیل از هنرمندان برگزیده به‌ کار خود پایان داد

همایون شجریان و فریدون آسرایی جوایز را درو کردند

سومین جشن سالانه «موسیقی ما» در حالی با معرفی برگزیدگان موسیقی ایران در سال ۹۳ به کار خود پایان داد که فریدون آسرایی، خواننده موسیقی پاپ و همایون شجریان، خواننده موسیقی ایرانی جوایز زیادی را از آن خود کردند.
کد خبر: ۸۴۴۸۸۱

به گزارش جام‌جم، سومین جشن سالانه «موسیقی ما» شنبه‌شب با حضور گسترده‌ هنرمندان فعال عرصه موسیقی ایرانی، پاپ و کلاسیک در تالار وحدت برگزار شد تا برگزیدگان موسیقی کشورمان در سال گذشته به انتخاب مردم و کارشناسان موسیقی تجلیل شوند.

در این آیین، پس از اجرای موسیقی توسط سالار عقیلی و گروه راز و نیاز از محمدرضا درویشی به پاس یک عمر فعالیت در عرصه موسیقی نواحی تجلیل شد. سپس از سخنان درویشی بهترین آلبوم موسیقی سنتی از نگاه کارشناسان «قطره‌های باران» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی تهمورس پورناظری معرفی شد. در بخش بهترین آلبوم از نگاه مردم هم «مستور و مست» ساخته ژانو باغومیان به خوانندگی همایون شجریان معرفی شد.

انتخاب بهترین آهنگساز موسیقی سنتی و معاصر در سال 93 بخش بعدی این مراسم بود. کارشناسان و اهالی موسیقی حمید متبسم را به دلیل آلبوم «زمزمه‌ها» شایسته این جایزه دانستند و او به عنوان آهنگساز برتر معرفی شد که همسرش به نیابتش جایزه این آهنگساز را دریافت کرد.

در بخش بهترین آهنگساز موسیقی پاپ سال 93 هم علیرضا افکاری به دلیل آلبوم «پاییز تنهایی» این جایزه را از آن خود کرد. انتخاب بهترین آهنگساز موسیقی تلفیقی و تجربی، بخش بعدی این مراسم بود که تندیس طلایی این بخش به میلاد درخشانی برای آلبوم «اشارات نظر» اهدا شد.

در بخش بعدی بهترین آلبوم موسیقی نواحی و مقامی معرفی شد و آلبوم منظومه‌های حماسی محمدرضا درویشی توانست به عنوان اثر برتر شناخته شود. پس از این بخش نوبت به انتخاب بهترین آلبوم تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی رسید. در این بخش آلبوم «آرایش غلیظ» ساخته سهراب پورناظری و به خوانندگی همایون شجریان انتخاب شد.

پس از اجرای گروه لیان، نوبت به تجلیل از ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت رسید که با حضور ناصر چشم‌آذر، فریدون خشنود، حبیب محبیان و میلاد کیایی از این پیشکسوت تجلیل شد.

اهدای جایزه به بهترین آلبوم پاپ از دیگر بخش‌های جشن موسیقی ما بود که آلبوم «عشق یعنی» با‌ صدای فریدون آسرایی به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی این جایزه را دریافت کرد، اما قبل از انتخاب بهترین آلبوم پاپ به انتخاب مردم، حبیب محبیان که وظیفه اعلام برنده این بخش را داشت، گفت: هشت سال پیش پسری را در کنار پدرش دیدم و قطعه‌ای با صدای هر دوی آنها شنیدم. از این موضوع خوشحال شدم؛ زیرا دیدم این پسری است که می‌تواند حق پدرش را بگیرد. احسان خواجه‌امیری هم پس از دریافت این جایزه گفت: دریافت این جایزه از دست مردم و بزرگانی که روی سن حضور دارند، خیلی برایم ارزشمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها