آزمون سخت ناظم الشریه در ازبکستان

پایان بلاتکلیفی 9 ماهه فوتسال ایران

مسئولان کمیته فوتسال پس از مدت‌ها کشمکش بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بالاخره بعد از 9 ماه تعلل به توافق رسیدند و در میان تعجب همگان با نادیده گرفتن وحید شمسایی و سایر مربیان کارنامه‌دار ایرانی، محمد ناظم الشریه را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند.
کد خبر: ۸۴۴۸۳۴

در شرایطی که همه منتظر اعلام نام وحید شمسایی برای هدایت تیم ملی بودند یکباره مشکلاتی بر سر این انتقال به وجود آمد.

شمسایی با توجه به قراردادی که با تیم تاسیسات دریایی داشت، نتوانست سکان هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. ناگفته نماند وحید شمسایی اعلام کرده بود می‌تواند در کنار فعالیت باشگاهی‌اش در تیم تاسیسات دریایی، در تیم ملی هم کارش را آغاز کند که این درخواست مربی- بازیکن با مخالفت اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و مسئولان باشگاهی همراه شد.

افتخاری پس از منتفی شدن حضور شمسایی در تیم ملی مجدد به سراغ خسوس کاندلاس اسپانیایی رفت که دی ماه سال گذشته تیم ملی را پس از اردوی روسیه ترک کرده بود. کاندلاس پس از دریافت مطالباتش با دعوت فدراسیون در زمان برگزاری جام باشگاه‌های آسیا به ایران آمد و به شهر اصفهان هم سفر کرد تا بار دیگر شایعه حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی قوت بگیرد، اما در نهایت کاندلاس پیشنهاد مجدد کمیته فوتسال و رضا افتخاری را به دلیل پایین بودن مبلغ قرارداد رد کرد. علی کفاشیان ظاهرا در فدراسیون فوتبال گرفتار مشکلات بزرگ‌تری است با اعلام این که توانایی پرداخت حقوق بالای مربی خارجی در فوتسال را نداریم آب پاکی را روی دستان مسئولان کمیته فوتسال ریخت.

افتخاری مجبور شد فکر استخدام مربی کاندلاس را از سرش بیرون کند و به گزینه‌های داخلی فکر کند.ترابیان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدیران فوتسالی ایران تمایل زیادی داشت حسین شمس را پس چند سال دوری روی نیکمت تیم ملی بنشاند، اما افتخاری که در این مدت از انتقادهای شمس در امان نبود با آمدن شمس به تیم ملی فوتسال مخالفت کرد تا پروژه بازگشت شمس در همان ابتدای کار تعطیل شود.

جام ملت‌های آسیا امسال به میزبانی ازبکستان از 21 بهمن در شهر تاشکند آغاز خواهد شد و متاسفانه تیم ملی فوتسال ایران 270 روز از بهترین روزهای آماده‌سازی خود را به دلیل اختلافات عمیق مسئولان فدراسیون فوتبال ازدست داد تا در نهایت رضا افتخاری در میان تعجب همگان محمد ناظم الشریه را به عنوان سرمربی پرافتخارترین تیم آسیا برگزیند. نیمکت تیم ششم دنیا در حال حاضر در اختیار یک مربی تقریبا بدون کارنامه است.

در رزومه مربیگری ناظم الشریه می‌توان به نایب‌قهرمانی با تیم گیتی پسند اصفهان در لیگ برتر، حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیای امارات به عنوان آنالیزور و در نهایت دستیار خسوس کاندلاس در تورنمنت چین و بازی با روسیه در قم و مسکو اشاره کرد.تیم ملی با ناظم الشریه کار سختی مقابل ژاپن، تایلند و ازبکستان در جام ملت‌های آسیا خواهد داشت، دو بازی تدارکاتی با ایتالیادر اواخر مهرماه و دو بازی تدارکاتی با روسیه در ایران تنها برنامه‌های قطعی تیم ملی فوتسال است. کارشناسان فوتسال نگران وضعیت تیم ملی هستند و برگزاری چهار بازی تدارکاتی برای قهرمان چند دوره رقابت‌های آسیایی را کافی نمی‌دانند.

لیگ برتر فوتسال به شکل فشرده در حال برگزاری است تا یک ماه قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا به پایان برسد تا ناظم الشریه بتواند با برپایی اردوهای بلندمدت، شاگردان خود را برای این مسابقات آماده کند.

ناظم الشریه پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، علی صانعی را به عنوان مدیر فنی در کنار خود دارد؛ کسی که تجربه تلخ جام جهانی تایلند را در کارنامه دارد و امیدوار است با استفاده از کمک‌های مدیر فنی تیمش با قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر آسیا، سهمیه حضور در جام جهانی 2016 کلمبیا را کسب کند.

ابوذر مارکلایی ‌‌

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها