«20 هزار فرسنگ زیر دریا» دوباره‌سازی می‌شود

مبارزه با هیولای دریا در زیر آب

«20 هزار فرسنگ زیر دریا» داستان کلاسیک و هیجان‌انگیز ژول ورن، یک بار دیگر تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود. خبر حضور برایان سینگر در پشت دوربین این نسخه تازه در حالی منتشر شده که چند سال است بحث تولید این فیلم در صنعت سینما و رسانه‌های گروهی مطرح است.
کد خبر: ۸۴۴۷۵۲
مبارزه با هیولای دریا در زیر آب

اعلام خبر کارگردانی این اکشن پررمز و راز علمی ‌ـ‌تخیلی توسط خود سینگر در اینستاگرام شخصی‌اش، نقطه پایانی بر بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف بود.

برایان سینگر به صورت رسمی گفته است که وظیفه کارگردانی نسخه تازه 20 هزار فرسنگ زیر دریا را به عهده گرفته و کار بعدی او، ساخت آن است.

این فیلمساز این روزها مشغول کار روی فیلمنامه اقتباسی اثر کلاسیک ژول‌ورن است.

او می‌گوید: «امسال 50 ساله می‌شوم و باید بگویم در حال تمام کردن فیلمنامه فیلم بعدی‌ام هستم.

داستان این فیلمنامه چیزی است که از دوران کودکی آن را دوست داشتم و خیلی مایل بودم که دوباره دست به تعریف آن بزنم.

این تعریف دوباره، حس و درک مرا از این داستان به نمایش می‌گذارد. از حالا قول می‌دهم این فیلم یک اثر حماسی و ماجراجویانه پراحساس برای عموم بینندگان در هر سن و سالی باشد.

این اثر ماجراجویانه برای من اهمیت خاصی دارد و به‌شدت به من نزدیک است. برای خودم، انجام چنین کاری یک اقدام جسورانه است. اگر بگویم این روزها بسیار هیجان‌زده‌ام و احساس استرس می‌کنم، دروغ نگفته‌ام.»

با آن که سینگر در دل صحبت خود اشاره‌ای به نام 20 هزار فرسنگ زیر دریا نمی‌کند، ولی کاملا معلوم است که در حال صحبت کردن درباره اثر کلاسیک ژول ورن می‌باشد.

او هم مثل هر آدم دیگری، کتاب این نویسنده خیالپرداز را در دوران کودکی یا نوجوانی خوانده و به آن علاقه‌مند شده است.

رسانه‌های گروهی و منتقدان هم مثل سینگر بر این باورند که تولید نسخه‌ای سینمایی از داستان علمی‌ـ‌تخیلی و پررمز و راز ژول ورن، حکم یک پروژه وسوسه‌کننده و باشکوه را دارد.

حقیقت امر این است که در 10 سال اخیر بیش از پنج فیلمساز سرشناس دنیای سینما (و ازجمله ریدلی اسکات) از علاقه‌شان برای کارگردانی نسخه تازه 20 هزار فرسنگ زیر دریا صحبت کردند.

رسانه‌های گروهی هم چندین بار با آب و تاب درباره تولید فیلم به کارگردانی این فیلمسازان، خبرهایی را منتشر کردند، اما هر بار، این پروژه وارد مرحله عمل نشد و در حد حرف و شایعه باقی ماند، اما این بار موضوع جدی است و سینگر فیلمنامه‌اش را آماده کرده است.

درعین حال، وی تاکید می‌کند که این فیلمنامه ارتباطی با آنچه کوین والکر فیلمنامه‌نویس نوشته ندارد و یک کار مستقل است.

فیلمنامه والکر حدود دو سال قبل نوشته شد و قرار بود براد پیت در کنار تهیه‌کنندگی آن، نقش اصلی فیلم را هم به عهده بگیرد. ظاهرا براد پیت به دلیل کارهای زیادی که در دست داشت، از تولید این فیلم
منصرف شد. منتقدان سینمایی و اهل فن می‌گویند برایان سینگر با دنیای عجیب و غریب و علمی ـ تخیلی داستانی مثل 20 هزار فرسنگ زیر دریا بیگانه نیست و می‌تواند فیلمی جذاب و دیدنی از آن ارائه دهد.

این فیلمساز قبل از این هم در «مردان ایکس»‌های خود یک دنیای غیرقابل باور و عجیب و غریب را به نمایش گذاشته است.

فیلمنامه اقتباسی تازه 20 هزار فرسنگ زیر دریا را سینگر با همکاری ریک سوردلت و دن استادنی نوشته است.

آنها هم متخصص نگارش فیلمنامه‌های فانتزی و عجیب و غریب بوده و در کارنامه هنری‌شان فیلم‌هایی مثل «جک غول‌کش» را دارند، اما فیلمنامه جدید آنها براساس روایتی نوشته شده که برایان سینگر از داستان کلاسیک ژول ورن ارائه داده است.

به همین دلیل، گفته می‌شود فیلم تازه سینگر تفاوت‌هایی با داستان ورن و نسخه سینمایی قبلی 20 هزار فرسنگ زیر دریا دارد.

پرسشی که از سوی منتقدان سینمایی مطرح شده این است که آیا نسخه تازه به احیای نسخه اصلی آن می‌پردازد یا خیر.

به هر حال، سینگر می‌گوید فیلمش تعریفی مستقل از داستان کلاسیکی است که وی کودکی‌اش را با‌ آن سپری کرده است.

به این ترتیب، تماشاگران سینما باید منتظر دیدار با یک کاپیتان نیموی جدید باشند و احتمالا زیردریایی غول‌پیکر او به نام ناتیلوس هم با شکل و شمایل تازه‌ای به نمایش درخواهد آمد.

البته دیوید فینچر هم که زمانی می‌خواست نسخه تازه‌ای از فیلم را برای کمپانی والت‌دیزنی بسازد، گفته بود روایت او از داستان ژول ورن روایتی تازه خواهد بود.

اهل فن به این نکته اشاره می‌کنند که فیلمسازان در گفت‌وگوهای خود درباره چنین مساله‌ای صحبت می‌کنند و تازه و متفاوت بودن کار خود را به رخ می‌کشند، اما نزدیکان سینگر عقیده دارند

فیلم او واقعا یک کار متفاوت خواهد بود. تجربه هم نشان داده که چنین است. او که دو قسمت اول و دوم مجموعه فیلم کمیک‌استریپی و علمی ‌ـ تخیلی مردان ایکس را در سال 2000 کارگردانی کرد.

در بازگشت دوباره خود به این فیلم در سال 2011 تغییرات جالبی در داستان و حال و هوای آن ایجاد کرد.

منتقدان سینمایی هم با استقبال از این تغییرات نوشتند سینگر روایتی تازه از فیلم موفق سال 2000 خود ارائه داده است.

کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه‌کننده نسخه تازه 20 هزار فرسنگ زیر دریاست و آن را با هزینه‌ای 100 میلیون دلاری جلوی دوربین می‌برد.

هنوز بازیگر نقش اصلی فیلم انتخاب نشده، ولی قرار است کلید فیلمبرداری آن برای اواخر فصل پاییز سال جاری میلادی زده شود.

کتاب معروف ژول ورن که دستمایه اصلی فیلم است، سال 1870 نوشته شد و داستان آن در سال 1866 اتفاق می‌افتد.

چند کشتی از کشورهای مختلف‌، نقطه‌ای در دل اقیانوس را به‌عنوان منطقه‌ای مرموز شناسایی می‌کنند که هیولایی دریایی در آنجا زندگی می‌کند. یک زیردریایی پیشرفته با گروهی از کارشناسان به این محل اعزام می‌شوند.

هدف آنها، پیدا کردن هیولا و کشتن آن است. کاپیتان نیمو، یک دریانورد ماجراجو در راس ماجراهای داستان قرار می‌گیرد و همراه همکاران خود، راهی سفری هیجان‌انگیز به 20هزار فرسنگ زیر آب اقیانوس می‌شود.

در جریان سفر، تضادی بین گروهی از سرنشینان زیردریایی به وجود می‌آید که بر ماجراجویی‌های داستان می‌افزاید و آن را جذاب‌تر می‌کند.

مترجم: کیکاووس زیاری / منبع: اسکرین اینترنشنال - قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها