چنانچه ثروت دوباره مردم ایران اگر از جیب‌های بابک زنجانی به بیت‌المال برگردد،‌ می‌توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر‌های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد تا دیگر شاهد جولان این بیماری کشنده نباشیم.
کد خبر: ۸۴۳۹۳۰
با اموال بابک زنجانی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

ده‌ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران ایجاد کرد تا سرعت نقل و انتقالات افزایش و هزینه‌ها کاهش و بازار سرمایه گذاری رونق داده شود، هزاران کلیومتر خط لوله آب‌رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید تا دیگر شاهد تعطیلی این مناطق نباشیم و کلانشرها به خاطر این موضوع دچار صدمات جدی نشوند، می‌توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد‌ها کارخانه تولیدی و شرکت‌های فرآورده‌های نفتی میلیون‌ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی‌رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد، صد‌‌ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده‌ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می‌شود انجام داد به شرط آنکه پول ‌های ملت عزیرمان از جیب‌های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت‌المال برگردد.

اگرچه به گفته‌ی وزیر دادگستری آمار دقیقی از دارایی‌های بابک‌زنجانی در خارج از کشور در دسترس نیست و زنجانی نیز در شناسایی آنها همکاری نکرده است اما گفته می‌شود با دارایی‌های وی کشوری را می‌توان از رکود اقتصادی خارج کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک زنجانی نامی که این روزها زیاد از رسانه‌ها شنیده می‌شود و گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با دارایی‌های وی مطرح شده‌است اموالی که بخشی از آنها در خارج از کشور و بخشی داخل کشور هستند.

درطی سه جلسه دادگاه کیفرخواست بابک‌زنجانی نام شرکت‌ها، موسسات و بانک‌های زیادی مطرح شد که جزء بخشی از دارایی‌های شناسایی‌شده‌ی وی به حساب می‌آیند.

از جمله دارایی‌های زنجانی که تا این زمان شناسایی شده‌اند می‌توان به شرکت هواپیمایی قشم، شرکت هولدینگ سورینت قشم، باشگاه فوتبال راه‌آهن، بانک (FIB)در مالزی، بانک(کنت)درتاجیکستان، موسسه‌ی مالی و اعتباری در امارات و بخشی از سهام شرکت هواپیمایی(انور)در ترکیه اشاره کرد.

جدا از اموال خارج از کشور زنجانی طی بررسی‌های انجام شده بدهی‌های وی به کشور بابت فروش نفت حدود 2میلیاردو350 میلیون یورو براورد شده است.

در کیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده‌ی فساد نفتی(م ش) عنوان شده‌است که(م ش)بخشی از وجوه حاصل از فروش محموله‌های نفتی را که باید صرف بیت‌المال می‌کرد با نظر بابک‌زنجانی صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی انور ترکیه و خرید 3فروند هواپیما و 2فروند کشتی کرده است که در حال حاضر این 3هواپیما در خطوط هوایی ترکیه فعال هستند.

روزنامه تودی‌زمان‌ترکیه با به جریان افتادن پرونده‌ی بابک‌زنجانی نوشته است احتمال آن وجود دارد که تمام اموال زنجانی در ترکیه که ثروتمندترین بازرگان ایرانی در این کشور قلمداد می شود، مصادره شود.

براساس گمانه‌زنی این روزنامه ارزش کل دارایی‌های زنجانی در ترکیه 14میلیارد دلار است که اگر برآورد این روزنامه درست باشد ارزش دارایی‌های زنجانی در ترکیه حدود یک‌پنجم بودجه‌ی کل کشور و 28برابر بودجه‌ی ساخت برج‌میلاد است.

زنجانی در اعترافاتش گفته است که فعالیت نفتی خودرا به ضمانت یک اعتبار 15میلیون یورویی در خارج از کشور آغاز کرده است که در حال حاظر وجود این اعتبار به اثبات نرسیده است.

براساس اعترافات زنجانی با 15میلیون یورو می‌توان نیمی از بودجه ی بیمارستان مغزواعصاب تهران را تامین کرد.

با تمام این صحبت‌ها در حال حاضر برآورد دقیقی از میزان دارایی‌های زنجانی در خارج‌از کشور و حتی داخل‌کشور وجود ندارد و گفته می‌شود زنجانی برای جلوگیری از خطر مصادره‌شدن بخشی از اموالش را به طور صوری به نام اشخاص دیگری واگذار کرده است و حال این وظیفه‌ی دستگاه دیپلماتیک کشور است که با رایزنی با مقامات کشور‌هایی که بابک‌زنجانی در آنها فعالیت اقتصادی داشته است درصدد بازگردانی این اموال به کشور تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خبرنگار باشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
۰
۰
كپی كاری كاش منبع گزارش هم ذكر می شود .باشگاه خبرنگاران جوان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
۰
۰
چراكسانی راكه بابك زنجانی راتاییدكردندوسرمایه یك كشور رابه اودادندبه مردم معرفی نمی كنید....؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها