یک متخصص ارتوپد گفت: آسیب‌دیدگی کف پا یکی از رایج​ترین علل درد کف پا است که با تشخیص درست و به موقع به راحتی درمان می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۲۶۲۳
علت درد کف پا چیست؟

دکتر منوچهر وحید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص دردهای کف پا گفت: کف پا اولین ساختار در بدن است که هنگام راه رفتن فشارهای وارد شده از بدن را جذب می‌کند و به محیط بیرون منتقل می‌کند و زمانی که اتفاقی برای این ناحیه بیفتد باعث ایجاد درد کف پا و آسیب‌دیدگی در این مفصل می‌شود. درد کف پا علت‌های مختلفی از قبیل رگ به رگ شدن لیگامان‌ها،گرفتگی ماهیچه‌های کف پا،‌کشیدگی ماهیچه‌ها،‌استفاده بیش از حد از مفصل ،‌آرتروز التهابی و ... دارد.

وی افزود: بیماری خار پاشنه پا یکی از علل درد پاشنه پا است که با درد و التهاب لیگامان بلند و ضخیمی ،‌مرسوم به فاشیای پلانتار، همراه است که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده است و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می کند. در خار پاشنه پا اضافه وزن و چاقی خیلی اثر دارد و بهترین درمان این مسئله کم کردن وزن است.

دکتر وحید اظهار داشت: آسیب‌دیدگی‌های مکرری که بر اثر ایجاد ضربه‌های خفیف بر ناحیه کف پا تاثیر می‌گذارد، می تواند منجر به شکستگی ناشی از فشار درد کف پا و آرتروزهای مزمن شود و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از ضربه‌های جزئی زمانی ایجاد می شود که ساختارهای بدن تحت فشار قرار می‌گیرد، مثل دویدن روی سطوح ناصاف یا خیلی سخت.

این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: تشخیص علت درد کف پا از مسائل مهم است که حتما باید توسط پزشک متخصص ارتوپد تشخیص داده شود تا درمان سریع و مناسبی توسط او پیشنهاد گردد.اضافه وزن و استفاده از کفش‌های غیر استاندارد و پاشنه بلند در تشدید دردهای کف پا بسیار نقش دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیما
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
زمان ماندن روغن ها چند ساعت است حداقل حداكثر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها