یورو نیوز خبر داد: کشته ها بیش از آمار اعلامی است

انتقاد کشورهای اسلامی از عربستان

شبکه خبری یورو نیوز با اشاره به انتقاد کشورهای اسلامی از بی کفایتی سعودی ها در اداره مراسم حج، شمار قربانیان حادثه منا را بیش از آمار اعلامی عربستان دانست.
کد خبر: ۸۴۰۷۴۱
انتقاد کشورهای اسلامی از عربستان

شبکه یورو نیوز در مورد حادثه هفته گذشته منا نوشت: درحالی که عربستان سعودی همچنان تاکید دارد شمار کشته شدگان حادثه منا ۷۶۹ نفر است، مقامات چندین کشور از جمله هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه ضمن انتقاد به سوء مدیریت عربستان سعودی اعلام کرده اند که شمار جان باختگان مراسم رمی جمرات در مکه بیش از هزار نفر بوده است.

طارق فاضل چودری، نماینده پارلمان از حزب حاکم پاکستان روز سه شنبه گفت: «دولت سعودی عکس های ۱۱۰۰ شهید را از کشورهای مختلف جهان منتشر کرده است. هزار و صد عکس از حجاجی که در منا کشته شدند. این تصاویر در سفارت ما در جده موجود است.»

ایران خود را برای مراسم ورود و تشییع اولین گروه کشته شدگان حادثه حج مهیا می کند. آقای روحانی در بدو ورود به ایران به خبرنگاران گفت: «هم باید عربستان سعودی به وظایف قانونی و بین المللی که به عهده دارد در برابر اتباع خارجی و زائران خانه خدا باید انجام وظیفه کند و هم باید حادثه دقیقا روشن شود که این حادثه چه بوده، چگونه بوده و به چه دلیل اتفاق افتاده است.»

او که پیش از این مقامات سعودی و سازمان دهندگان مناسک حج را به بی کفایتی متهم کرده بود از کندی تحویل اجساد کشته شدگان به این کشور نیز انتقاد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها