آمار لغو کنسرت‌ها، برخورد با فرار مالیاتی، هشدار درباره شبکه‌های اجتماعی، تشکیل قرارگاه مبارزه با موادمخدر و تمهیدات پلیس برای اربعین از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در نشست سخنگوی ناجا با خبرنگاران بود.
کد خبر: ۸۴۰۷۱۷

به گزارش جام‌جم، سردار سعید منتظرالمهدی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های نماینده رسانه‌ها درباره موضوعات انتظامی پاسخ داد.

لغو 14 کنسرت

وی در پاسخ به پرسشی درباره لغو کنسرت‌ها گفت: در شش ماه امسال 410 مورد درخواست برگزاری کنسرت داده شد که از این میان 14 کنسرت لغو شد. سه مورد آن توسط خود گروه لغو شده، سه مورد از طرف حراست وزارت ارشاد مجوز برگزاری دریافت نکرده، دو مورد حکم قضایی داشته و شش مورد نیز توسط پلیس اماکن از برگزاری‌شان جلوگیری شده است.

پرسش بعد خبرنگاران درباره کنسرت و تئاترهای زیرزمینی بود که سخنگوی ناجا درباره آن گفت: آمار چنین فعالیت‌هایی کم است اما به طور کلی هر فعالیتی که بدون مجوز رسمی باشد مشمول برخورد خواهد شد.

برخورد با فراریان مالیاتی

خبرنگاری پرسید؛ آیا پلیس قصد برخورد با فراریان مالیاتی را دارد یا خیر؟ که منتظرالمهدی پاسخ داد: ما همچنان منتظر تصویب لایحه تشکیل پلیس اقتصادی در مجلس هستیم؛ اما در حال حاضر چنانچه پلیس آگاهی ناجا در معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی با موارد فرار مالیاتی و دیگر جرایم اقتصادی روبه رو شود ضمن برخورد با آن موضوع را به مسئولان اقتصادی نیز منتقل خواهد کرد. در این بین ممکن است فراریان مالیاتی نیز باشند که اطلاعات آنان به سازمان‌های مالیاتی داده خواهد شد اگر چنانچه این افراد در خارج از کشور باشند پلیس بین‌الملل با ارتباطاتی که دارد با این افراد برخورد کرده و آنان را به کشور بازمی‌گرداند.

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه این نشست به کاربران نرم افزارهای ارتباطی و اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، لاین، واتس‌آپ، بی‌تالک و ... هشدار داد: با توجه به این که سرور این شبکه‌ها در ایران نیست حتما حین استفاده حواس خود را جمع کرده و از انتشار تصاویر خصوصی خود در این فضاها خودداری کنند.

قرارگاه مبارزه با مواد مخدر

منتظرالمهدی از تشکیل قرارگاه مبارزه با مواد مخدر به دستور فرمانده ناجا خبر داد و افزود: این قرارگاه از سه‌شنبه با اولویت برخورد با خرده فروشان در سراسر کشور آغاز به کار کرده و ما تمام بازداشتگاه‌هایمان را از خرده‌فروشان مواد مخدر پر خواهیم کرد.

منتظرالمهدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش مواد مخدر توسط دستفروشان در مترو خاطرنشان کرد: ما در بررسی‌هایمان به فروش مواد مخدر در مترو آن هم توسط دستفروشان نرسیده‌ایم.

سفر بدون گذرنامه ممنوع

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی اضافه کرد: پیش‌بینی سفر بیش از 5/2 میلیون زائر به عتبات انجام شده است که جزئیات آن را در نشست آتی بیان خواهم کرد؛ اما در حال حاضر لازم است تاکید کنم که امسال به هیچ عنوان سفر بدون گذرنامه نخواهیم داشت و لازم است متقاضیان سفر گذرنامه خود را دریافت کنند. همچنین گیت‌ها و خروجی‌ها در سه مرز اصلی نیز افزایش یافته است.

منتظرالمهدی درباره ممنوعیت حمل حیوانات در خودروهای شخصی اظهار کرد: حمل هر نوع حیوان اعم از سگ، گربه، موش و ... توسط خودرو ممنوع بوده و متخلفان در صورت رویت پلیس مشمول جریمه خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری هفته ناجا اضافه کرد: در این هفته تسهیلاتی همچون ترخیص سریع وسایل نقلیه که توسط عوامل راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل شده‌اند، ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها