نتایج شمارش بیش از نیمی از آرای انتخابات روز یکشنبه یونان نشان داد مردم این کشور برای دومین بار طی هشت ماه گذشته به الکسیس سیپراس و حزب چپ‌گرای سیریزا برای اداره این کشور رای مثبت دادند.
کد خبر: ۸۳۸۱۱۶

به گزارش بی.بی.سی، حزب سیریزا توانست در این انتخابات 35 درصد از آرای مردم یونان را به‌دست آورد. پس از سیریزا نیز حزب محافظه‌کار دموکراسی نوین قرار گرفت که توانست حدود 28 درصد رای‌ها را از آن خود کند. به این ترتیب سیریزا همچون انتخابات ماه ژانویه نتوانست اکثریت را به‌دست آورد و باید با دیگر احزاب ائتلاف کند.

به دنبال اعلام نتایج، سیپراس در جمع هزاران هوادار شادمان حزبش در مرکز آتن گفت که درستی تصمیم او برای برگزاری انتخابات زودهنگام اکنون ثابت شده و او دستور کاری روشن از سوی رای‌دهندگان دارد. وی افزود: امروز در اروپا، یونان و حضور مردم این کشور معنایی مترادف با مقاومت دارد و این مقاومت را در کنار هم برای چهار سال دیگر ادامه خواهیم داد. وی همچنین گفت: مشکلاتی پیش‌رو داریم، اما جای پایمان محکم است. این وضعیت با سحر و جادو تمام نمی‌شود، اما با سختکوشی می‌توان آن را محقق کرد.

در همین حال، پانوس کاممنوس، رهبر حزب ملی‌گرای «یونانی‌های مستقل» که پس از انتخابات ژانویه گذشته نیز با سیپراس ائتلاف کرده بود، روز گذشته از آمادگی خود برای ائتلاف مجدد با این حزب چپ‌گرا خبر داد.برنده این انتخابات باید تدابیر ریاضتی اقتصادی را به‌عنوان بخشی از شرایط وام‌دهندگان اجرا کند. یونان حالا باید با دریافت سومین بسته نجات مالی به ارزش 96 میلیارد دلار، اصلاحات اقتصادی مدنظر اروپایی‌ها را طی سه سال آینده اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها