تحقیقات جدید نشان می‌دهد چاقی در افراد می‌تواند در نتیجه وجود یک پدیده ثابت در مغز آنها باشد.
کد خبر: ۸۳۷۹۱۴

محققان اسپانیایی و استرالیایی اخیرا با انجام MRI روی مغز افراد، در حالی که در معرض تصاویر مختلفی از غذاها قرار گرفته بودند، به این نتیجه رسیدند که واکنش افراد چاق به این تصاویر با افراد دیگر متفاوت است. درواقع زمانی که افراد چاق به این‌گونه تصاویر نگاه می‌کنند شبکه مغزی متفاوتی در آنها فعال می‌شود.

از این‌رو دانشمندان به این نتیجه رسیدند که علت چاقی ممکن است از زمان تولد افراد در مغز آنها وجود داشته باشد. این نتیجه می‌تواند علت موفق نبودن برخی از افراد چاق در رژیم گرفتن و وزن کم کردن را هم نشان دهد.

گروهی از دانشگاه گرانادا در اسپانیا و موناش در استرالیا 39 فرد چاق و 49 فردی که دارای وزن نرمال بودند در معرض مقداری غذا قرار دادند.‌ همزمان مغز این افراد تحت اسکن ام‌آر‌آی بود و فعالیت‌های مغزی متنوعی در بخش‌های متفاوتی از مغز که ارتباط به وزن فرد دارد، شکل گرفت.

‌ باتوجه به تحقیقات مشخص شد که می‌توان 11 درصد از BMI یا شاخص توده بدن و اضافه وزنی را که در مدت سه ماه آینده رخ می‌دهد، با اسکن مغزی از افراد چاق به‌دست آورد.‌ اورِن کونتراس رودریگز، محقق ارشد درباره نتایج تحقیقات می‌گوید: بحث بر سر این‌که چاقی یک نوع اعتیاد به غذاست هنوز هم ادامه دارد و تحقیقات بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. یافته‌های تحقیق اخیر نشان می‌دهد فرآیند پاداش به خود در افراد چاق مانند همان فرآیند عصبی است که در افراد معتاد به مواد مخدر رخ می‌دهد، ولی در عین حال بهتر است فعلا تمایل به خوردن غذا و تغییرات مغزی را علت و معلول یکدیگر ندانیم.

منبع : WebMD

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها