وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواپیمای سوخو مسافری مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری برای ورود به ایران ندارد از مذاکره با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس در نوسازی ناوگان هوایی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۵۵۱
مذاکره با بوئینگ و ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس آخوندی امروز در نشست خبری گفت : بسته‌ای به شرکت‌های بزرگ هواپیمایی ارائه کرده‌ایم تا آنها هواپیمای نو به کشور وارد کنند و در قالب اجاره و اجاره به شرط تملیک به خطوط هوایی داخلی بدهند.

وی افزود :پس از موافقتنامه 1+5 فصل جدیدی از امنیت منطقه‌ای و جهانی در ایران اغاز شده است و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به حقوق ملت و مسئولیت خود در منطقه آگاه است و برای آبادانی داخلی و صلح جهانی تلاش می‌کنیم.

آخوندی اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان هوایی کشور برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌های خود را برای نوسازی در اختیار شرکتهایی مانند بوئینگ و ایرباس قرار داده‌ایم.

وی گفت : برای نوسازی ناوگان هوایی به هواپیماهای برد کوتاه نیز نیاز داریم که در این باره مذاکراتی با دیگر شرکت ها داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای خرید هواپیما و تامین مالی بسته‌هایی به شرکت‌های بزرگ هواپیمایی خارجی ارائه داده‌ایم و با آنها مواردی را مطرح کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ‌در قالب تأسیس یک ایرلاین هواپیماهای خارجی به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد ایران می‌شود و از طریق آن ایرلاین هواپیماهای نو در اختیار شرکت‌های هواپیمایی در داخل قرار می‌گیرد تاشرمت های هواپیمایی درگیر خرید هواپیما نشوند.

طرح آزادراه تهران - شمال کج متولد شد

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : طرح آزادراه تهران -شمال کج متولد شد و چندین دولت را درگیر خود کرده و هنوز به سرانجام نرسیده است.

عباس آخوندی امروز در نشست خبری گفت : چنین طرح هایی بی‌معنی را برای سرمایه‌گذاری جهانی معرفی نمی‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره رایزنی‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه هوایی روسیه برای ورود هواپیماهای سوخو مسافری هم گفت : چنین هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز نگرفته است و اصلا ورود چنین هواپیمایی تائید نشده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد : توسعه سواحل مکران و خلیج فارس از اولویت‌های دولت است.

آخوندی با بیان اینکه میزان جمعیت در سواحل رو به کاهش است، اظهار داشت: تراکم جمعیت در سواحل کشور 5.5 نفر در کیلومتر مربع است.

آخوندی با بیان اینکه آئین‌نامه احداث 5 بندر خشک در کشور تصویب شده است، گفت: اولین بندر خشک در منطقه آپرین است که به بهره‌برداری می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها