چند روزی است که خبرهایی از افتتاح شعب ماکروسافت در ایران شنیده می شود ولی گویا این اخبار گمانه زنی هایی بیش نیست.
کد خبر: ۸۳۷۲۱۶
مایکروسافت واقعا در ایران شعبه دارد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته بود که یکی از شرکت های الکترونیکی داخلی، توانست نمایندگی فروش برخی محصولات مایکروسافت در ایران را کسب کند و اجازه فروش محصولات این شرکت با نام های لومیا، نوکیا و مایکروسافت را در ایران کسب کند.

ما نیز طی جلساتی که با این شرکت داشتیم، متوجه شدیم که تلاشهای این واحد برای دست یابی به نمایندگی در واقع به در بسته خورده و وجود برخی موانع و دشواری ها، امکان حضور رسمی این شرکت را در بازار گوشی های موبایل نداد.

این موضوع همینطور ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت چند ماه، بالاخره مجوز حضور لوازم الکترونیکی آمریکایی در ایران صادر شد و شرکت های بزرگی که به دنبال اخذ نمایندگی مایکروسافت بودند، به تکاپو افتادند تا نمایندگی فروش محصولات مایکروسافت در ایران را رسما اعلام کنند.


تا اینکه چندی پیش برخی کاربران خبر از صفحه ای دادند که در آن تبلیغات رونمایی از حضور رسمی مایکروسافت در کاخ ملت واقع در مجموعه سعد آباد تهران داده شده بود.

در این صفحه هیچ اطلاعاتی در خصوص کم و کیف ماجرا ذکر نشده است و جز لوگوی مایکروسافت، ویندوزفون و مایکروسافت بند می توان لوگوی شرکت های سانا پرداخت ارس، شرکت نامداران ائل رایانه و در کمال تعجب فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران را نیز مشاهده کرد و از چند روز پیش در فضای وب به صفحاتی بر می خوریم که خبر از افتتاح اولین شعبه فروشگاه های ماکروسافت را در تهران می دهد لذا گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان بر آن شد تا از صحت و سقم این خبر مطلع شود ولی با تماس های مکرر به نمایندگی های این محصول در ایران جواب قانع کننده ای از آن دریافت نکرد.



جالب تر از آن اینکه وقتی به سایت لومیا ماکروسافت سر می زنید و سراغ از نمایندگی ایران را می گیرید، اسم کشورمان در لیست نمایندگان خاورمیانه دیده می شود ولی با پیگیرهای انجام شده هیچ نمایندگی در ایران فعال نیستند.



فدراسیون تیر اندازی هم که این خبر را نه تایید کرده و نه تکذیب و حال این سوال پیش می آید که آیا مایکروسافت در ایران واقعا شعبه دارد یا خیر؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها