برای درگذشت پدر شهیدان جهان‌آرا

مبارک‌تان باشد، جمع‌تان جمع شد

مبارک‌تان باشد، جمع‌تان جمع شد، حالا دور هم نشسته‌اید بعد از سال‌ها دوری، پدر با پسران رشیدش، سیدمحمد، سیدعلی و سیدمحسن، درست مثل دوران کودکی، گرد پدر حلقه زده‌اید، خاطرات را مرور می‌کنید، چقدر حرف دارد با شما، چقدر حرف دارید با حاج هدایت‌الله جهان‌آرا، محسن و علی شاید بیشتر، جای زخم‌های محسن را کسی ندید، شکنجه‌های ساواک، آن اتوی داغ، آن شلاق‌ها... علی هم حتما دارد می‌گوید که بعثی‌های بی‌خدا چه کردند در زندان‌های صدام با پاره‌های تن این مردم... جمع‌تان حسابی جمع است.
کد خبر: ۸۳۷۰۵۰
مبارک‌تان باشد، جمع‌تان جمع شد

حالا ما مانده‌ایم و حسرت از دست دادن حاج هدایت‌الله جهان‌آرا، مردی از تبار همه زیبایی‌ها، سرو آزاد و نخل استواری که زیر سایه‌اش چنین مردان بی‌ادعا و بزرگی قد کشیدند، مردی که از وقتی خرمشهر سقوط کرد تا همین روز پنجشنبه که آخرین نفس را کشید با دست خالی و توکل به خدا متعهدانه زیست و درس زندگی داد.

باید پدر باشی تا بفهمی وقتی خبر شهادت سومین فرزندت را می‌شنوی چقدر بزرگی و اعتقاد می‌خواهد که این‌گونه سخن بگویی: «معتقدم که خداوند تمام انسان‌ها را آزمایش می‌کند و این هم امتحان من بود و با تحمل و شکر تلاش کردم در این آزمایش الهی سربلند باشم. این‌که من در این آزمایش الهی سربلند بودم یا نه نمی‌دانم، اما می‌دانم این تلاش را کردم.»

دیروز آن پرچم سه رنگ می‌بالید که پیراهن وداع شما شده بود، آن همه اشک و آن حضور زیبای مردم، نتیجه جان و عشقی است که شما و فرزندانتان به این خاک بخشیده‌اید و آن وصیت آخر: «برایم زیارت عاشورا بخوانید»

سینا علی‌محمدی - دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها