برای 18 هزار و 750 دانش‌آموزی که در مناطق محروم کشورمان سال تحصیلی را شروع می‌کنند، امسال سال خوبی است؛‌ سالی که قرار است با حضور در 140 مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب شروع شود؛ مدارسی که عنوان «برکت» به پیشانی‌شان خورده و با تلاش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) در محروم‌ترین نقاط کشورمان تاسیس شده و دیروز در آستانه سال تحصیلی به بهره‌برداری رسیدند.
کد خبر: ۸۳۶۱۸۳

140 مدرسه‌ای که درهایشان از ابتدای مهر به روی 18 هزار و 750 دانش‌آموز در 844 کلاس درس باز است و برای ساختشان بیش از 555 میلیارد ریال هزینه شده است. روی نقشه کشورمان که دقیق شوید، بیشتر مدارس برکت را در استان‌های خراسان رضوی (12مدرسه)، فارس و گلستان (هرکدام ده مدرسه)، خوزستان و هرمزگان (هرکدام 9 مدرسه) و همدان (هشت مدرسه) می‌بینید. مدارسی که ریشه در یک توصیه مهم از رهبر معظم انقلاب دارند؛ آن هم زمانی که برحل مشکلات محرومان تاکید می‌کنند و می‌گویند: «در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلا مشکلات هزار روستا را کاملا حل کنید. چقدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود. این دستگاه را برای این کار آماده کنید.» فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تکیه بر همین توصیه رهبری چند سالی است جدی‌تر شده؛ تا جایی که حالا با احداث مدارس جدید برکت، شمار مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت در کشور به 560 باب مدرسه شامل 2744 کلاس درس با پوشش 1095 روستای محروم کشور رسیده است.

محمدی‌گلپایگانی:

فضای مجازی امروز با نفوذ به تمام خانه‌ها الفت و ارتباط بین اعضای خانواده را مختل کرده است

افتتاحیه همزمان در چند استان کشور

به گزارش جام‌جم، مراسم بهره‌برداری از 140 مدرسه اهدایی رهبری، دیروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مسئولان بنیاد برکت، به صورت نمادین در تهران، همزمان با استان‌های دیگر برگزار شد. محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به فعالیت‌های این ستاد گفت: این مدارس در مناطق بسیار محروم با بالاترین استانداردهای موجود و آخرین امکانات ساخته شده است. مخبر در ادامه با بیان این موضوع که بحث مدرسه‌سازی محور اصلی کار اجتماعی ستاد نیست، گفت: محور اصلی ما توانمندسازی اقتصادی است. در بحث توانمندسازی، 215 بنگاه را با مشارکت مردم اداره کرده‌ایم؛ ‌تقریبا 3259 میلیارد سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده، نزدیک به 140 هزار فرصت شغلی ایجاد شده، نزدیک به 2000 طرح زیربنایی در مناطق مختلف 31 استان کشور فعال شده است. همچنین نزدیک به 400 مسجد و حسینیه ساخته‌ایم. حدود 120 خانه علم راه‌اندازی شده، 150 هزار نفر از محرومان در روستاهای کشور تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته‌اند. هزار زوج نابارور روستایی را برای درمان هدفگیری کرده‌ایم و درمان 300 زوج انجام شده است. همچنین ده بیمارستان در قالب هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم توسط ستاد احداث شده است.

خطر نفوذ فضای مجازی

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بهره‌برداری از این مدارس گفت: تعداد ۱۴۰ مدرسه به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آستانه سال تحصیلی و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

گلپایگانی با اشاره به جلسه سران سه قوه با رهبر معظم انقلاب درباره آسیب‌های فضای مجازی برای نسل امروز گفت: ما باید آسیب‌ها را بشناسیم چون نسل جوان امروز در معرض خطرات جدی قرار گرفته است. فضای مجازی امروز با نفوذ به تمام خانه‌ها، الفت و ارتباط بین اعضای خانواده را مختل کرده است.

گلپایگانی با تاکید بر این که نهاد آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد مرکزی و مهم نقش مهمی در هدایت جوان‌ها دارد، گفت: آسیب‌هایی که فضای مجازی در خانواده‌ها به‌ وجود آورده باید شناسایی شود. ما امروز می‌بینیم که در یک خانواده کوچک، وقتی پدر به خانه برمی‌گردد، هرکدام از بچه‌ها یک گوشی دستشان است و در گوشه‌ای سرگرم کار خودشان هستند.

دولت با ستاد اجرایی فرمان امام همسوست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم سخنران دیگری بود که در این مراسم افتتاحیه حضور داشت. محمد شریعتمداری با اشاره به همسو بودن دولت با بنیاد برکت و ستاد ستاد اجرایی امام(ره) گفت: سیاست و تدبیر رهبری در یک نقطه معین و سازماندهی مشخص و مدون باعث شد به امروز برسیم که این فرمان و عمل صالح انجام شود. در نتیجه امروز وظیفه ما شکرگزاری از این فرمان است. به گفته شریعتمداری به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، امروز فعالیت‌های اقتصادی پایداری مانند تبدیل فرآورده‌های خام به فرآورده‌های با ارزش افزوده شکل گرفته است؛ اتفاق‌های مثبتی که دلیل دیگری برای شکرگزاری است.

فانی:

تا پایان سال 94 700 مدرسه دیگر به مجموعه مدارس کشور اضافه خواهد شد

ساخت روزانه 7 مدرسه در نیمه نخست امسال

وزیر آموزش و پرورش هم به‌عنوان مسئول بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور در مراسم بهره‌برداری 140 مدرسه برکت حضور داشت. علی‌اصغر فانی با اعلام این موضوع که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94، 700 مدرسه دیگر به مجموعه مدارس کشور اضافه شود، گفت: طبق آمار موجود در شش ماهه اول سال 94 روزانه هفت مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و امیدواریم اقدامات خوب بنیاد برکت بیش از پیش ادامه یابد و بتوانیم سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را بیش از گذشته شاهد باشیم. معتقدیم همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند. این وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره امور آموزشی و تربیتی 13 میلیون دانش‌آموز نیست.

مینا مولایی

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها