مینا ساداتی در فیلم محمد(ص) نقش، آمنه مادر حضرت رسول(ص) را بازی می‌کند. چنین به نظر می‌رسد که انگیزه اصلی مجید مجیدی برای انتخاب ساداتی چهره معصوم او بوده است. چهره‌ای با خطوط آرام که نشان از قلبی رئوف و صبور می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۴۵۰۲

دو صفتی که در آمنه وجود دارد و کارگردان روی آنها تاکید دارد. مجیدی بارها گفته است یکی از اهداف اصلی‌اش از ساخت فیلم محمد(ص) نشان دادن مهربانی پیامبر اسلام است آن هم در دوره‌ای که تروریست‌های افراطی تلاش می‌کنند چهره‌ای مخدوش و ترسناک از اسلام به دنیا ارائه کنند. آمنه مهربان است، این را در بازی و بخصوص چهره مینا ساداتی می‌توان دید، گویا مهربانی مادر کامل و بدون هیچ کم و کاستی به فرزند منتقل شده است. در طول فیلم چهره حضرت محمد(ص) دیده نمی‌شود اما مخاطب فیلم در ذهن چهره آمنه را به جای چهره پیامبر جایگزین می‌کند و همین نشان می‌دهد بی‌دلیل نبوده که مجیدی برای انتخاب بازیگر نقش آمنه از بازیگران حرفه‌ای و نابازیگران زیادی تست بازیگری گرفته و روی صورت آنها تست‌ گریم زیادی را دیده است تا به مینا ساداتی رسیده و او را انتخاب کرده است. ساداتی که با سریال تنهایی لیلا بین مردم به شهرت رسید قبل از بازی در فیلم محمد(ص) در فیلم‌هایی مانند سعادت‌آباد، عیار 14، برف و ... نقش‌های کوتاهی را بازی کرده است. محمدحسین لطیفی کارگردان سریال تنهایی لیلا بعد از دیدن بازی ساداتی در فیلم محمد(ص) او را برای بازی در سریال تنهایی لیلا انتخاب می‌کند اما بازی ساداتی در فیلم محمد(ص) با نوع حضورش در سریال تنهایی لیلا کاملا متفاوت است و نمی‌توان معصومیت چهره این بازیگر را در نقش آمنه با نقش لیلا مقایسه کرد. انگار فضای فیلم محمد(ص) و نقش آمنه در ساداتی انگیزه‌ای ایجاد کرده تا او همه معصومیت درونی خود را بروز دهد و آن را برای نقش آمنه خرج کند تا این نقش در ذهن بیننده برای همیشه جاودانه شود.

شبیه این اتفاق چند سال قبل برای شبنم قلی‌خانی رخ داد. او که بازیگر تئاتر بود برای بازی در نقش مریم مقدس در فیلم ـ سریالی به همین نام انتخاب شد.

شهریار بحرانی کارگردان مریم مقدس، دستیاران او و پرویز پورحسینی بازیگر نقش زکریا برای پیدا کردن بازیگر مناسب مریم مقدس از افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای زیادی تست بازیگری گرفتند و چهره‌ آنها را با تست‌های مختلف گریم دیدند و عاقبت بعد از جستجو‌های زیاد به شبنم قلی‌خانی رسیدند. بازیگری که با نقش مریم مقدس جاودانه شد.

قلی‌خانی بعد از این فیلم در آثار تلویزیونی و سینمایی زیادی بازی کرد اما همیشه زیر سایه نام مریم مقدس ماند. ساداتی هم حتما در آثار زیادی بازی خواهد کرد اما تجربه ثابت کرده آنچه از او باقی خواهد ماند و جاوادنه خواهد شد، نقش «آمنه» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها