واکنش دبیر کل سازمان ملل به اعزام نیروهای قطری به یمن

بحران یمن نیازمند راه حل سیاسی است نه ارسال سلاح و نیروهای نظامی

دولت فراری یمن موافقت خود را با شرکت در رایزنی هایی به هدف اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد.
کد خبر: ۸۳۴۳۲۳
موافقت دولت فراری یمن با شرکت درگفتگوها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازشبکه تلویزیونی المسیره ، هواپیماهای جنگی رژیم سعودی دیشب مناطق مختلف استانهای صنعا ، اب ، تعز و مارب یمن را بمباران کردند که در پی آن شماری شهید و زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی به استقرار نیروهای خود در استان مارب یمن برای آماده شدن برای حمله به صنعا ادامه می دهد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن هم در پاسخ به حملات سعودی ، پایگاه های نظامی عربستان در منطقه جیزان را هدف قرار دادند و شماری از خودروهای نظامی را منهدم کردند.

نیروهای مستقر ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مارب بر ادامه مبارزه با عناصر باقی مانده تکفیری در این استان تاکید و از آمادگی خود با حملات نیروهای متجاوز و مزدوران داخلی خبر دادند.

مراکز نظامی ارتش سعودی در استانهای جیزان و ظهران عسیر هدف حملات موشکی نیروهای یمنی قرار گرفت که بر اثر آن سه دستگاه خودروی نظامی سعودی‌ها منهدم شد.

کمیته عالی انقلاب یمن از مردم این کشور خواست عصر امروز در منطقه باب المین در اعتراض به اقدام عربستان سعودی در جلوگیری از ممنوعیت اعزام یمنی ها به مراسم حج تظاهرات کنند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش جدید ارتش سعودی را برای پیشروی به سمت مرکز نظامی دار النصر و پس گرفتن آن ناکام ماند.

نظامیان سعودی پس از آنکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خودروهای نظامی ارتش سعودی را در مرکز نظامی الردیف در استان جیزان هدف حملات خود قرار دادند دسته جمعی از این مرکز پا به فرار گذاشته‌اند.

منابع عربی از هلاکت پنجاه نیروی ائتلاف عربستان سعودی در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه «صحن الجن» در استان مارب این کشور خبر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها