منابع یمنی از آغاز عملیات زمینی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در استان مأرب یمن خبر دادند و گفتند یگان‌هایی از امارات، بحرین و عربستان در این عملیات مشارکت دارند. این در حالی است که قرار است نیروهای دیگری از کویت، مصر و مراکش نیز به این عملیات ملحق شوند.
کد خبر: ۸۳۳۷۰۹

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری روسیه‌الیوم، منابع محلی در استان مأرب گفتند یگان‌هایی از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان از پادگان تیپ 107 در صافر به سمت شهرهای حریب و بیحان حرکت کرده‌اند. این اولین تحرک نظامی زمینی ائتلاف عربی در خاک یمن محسوب می‌شود که پس از کشته شدن 92 سرباز از جمله 45 اماراتی و ده سرباز عربستانی در حمله به انبار مهمات در مأرب آغاز شده است. گفته می‌شود کشورهای عضو ائتلاف با اعزام یگان‌های نظامی برای مشارکت در عملیات زمینی در استان‌های شمالی و جنوب‌غربی یمن، موافقت کرده‌اند و توافق‌نامه‌ای را نیز درباره تعداد نیروهای زمینی هر کشور که در عملیات یمن حضور خواهند داشت، امضا کرده‌اند. طی دو روز گذشته قطر اعلام کرد یک‌هزار نیرو برای این عملیات روانه یمن خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود عربستان برای اولین‌بار پایگاه هوایی الدواسر خود را که انواع سلاح‌ و تجهیزات مدرن دفاعی، نظارتی و جنگی را در خود جای داده، فعال کرده است. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این پایگاه کنترل دقیق و نظارت بر منطقه است. رادارهای مستقر در این پایگاه توانایی کنترل، نظارت و تصویربرداری از مساحتی بالغ بر یکصد کیلومتر مربع را دارند. برخی از منابع این بسیج نیرو و تجهیزات را یک بازی رسانه‌ای می‌دانند، اما برخی دیگر بر این اعتقادند که عربستان و امارات شکست سنگینی را چند روز پیش متحمل شدند و هم‌اکنون تلاش می‌کنند به هر بهایی شده این شکست را جبران کنند.

کشته شدن تعدادی از نیروهای متجاوز اماراتی در یمن خشم مردم این کشور را به‌دنبال داشت، طوری که به گزارش رسانه‌ها صدها شهروند اماراتی با برگزاری تظاهرات گسترده اعزام فرزندانشان توسط مسئولان به جنگی بیهوده در یمن را که هیچ منفعتی برای آنها ندارد، محکوم کردند. پایگاه خبری «امارات 71» اعلام کرد: مردم این کشور خواهان نجات بقیه نیروهای کشور از «جهنم یمن» هستند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر فرزندانشان را از این جنگ بازگردانند. این پایگاه تاکید کرد: باید حکام و مسئولان دولت امارات به خواسته‌های مردم گوش دهند زیرا هیچ بهایی برای جان جوانان اماراتی وجود ندارد. هواپیماهای متجاوز سعودی روز گذشته نیز مناطقی از یمن را بمباران کردند. به گزارش ایرنا، جنگنده ـ بمب‌افکن‌های متجاوز عربستان صبح روز سه‌شنبه مناطق مسکونی شهرهای صنعا، شبوه و المخا در یمن را بمباران کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها