فعال توئیتری و افشاگرمشهورعربستانی؛ گزارش مفصلی درباره توافق های میان رئیس جمهوری آمریکا و هیات سعودی که به واشنگتن سفر کرده است، درباره سوریه ، یمن ، ایران و روابط تجاری و آینده آل سعود منتشر کرد.
کد خبر: ۸۳۳۶۷۹
افشای پشت پرده دیدار شاه سعودی با اوباما!


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،مجتهد که از او به عنوان یکی از شاهزاده ای ناراضی سعودی نیز یاد می شود، نوشت که گزارش وی درباره بخش های مهم از توافق هایی است که میان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و هیات سعودی در واشنگتن در دیداری ویژه با حضور ملک سلمان شاه عربستان و پسرش وعده ای مترجم حاصل شده است.

به گفته مجتهد، اصل صحبت میان محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان) و اوباما بود و حضور شاه عربستان بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و دراین دیدار، اوضاع یمن، سوریه، ایران، کشورهای حوزه خلیج فارس، آل سعود و سرمایه گذاری بررسی شد.

اوباما درخصوص یمن متعهد شد که به حمایت های خود درزمینه تامین سلاح و مهمات و ارائه اطلاعات و مشورت فنی ادامه دهد و این توصیه را مطرح کرد که طرح عربستان در یمن واضح باشد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران نیز گفت که آمریکا وضعیت اقتصادی ایران را وسلیه ای برای به زانو درآوردن آن کشور با امضای توافق هسته ای قرار داده است ؛ توافقی که به نفع کشورهای حوزه خلیج فارس نیز خواهد بود و نگرانی از امضای آن وجود ندارد.

" محمد بن سلمان" فرزند شاه سعودی گفت عربستان درک می کند که توافق هسته ای ایران به نفع کشورهای حوزه خلیج فارس است و از " خطر ایران " می کاهد و ادعای نگرانی از این توافق، برای مصرف تبلیغاتی و جلب توجه افکار عمومی است.

اوباما همچنین گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس به علت ثروت هایشان، همچنان جز منافع عالی ملی آمریکا هستند و به هیچ کشوری چه ایران و چه کشورهای دیگراجازه رقابت با سلطه جویی آمریکا درباره این کشورها داده نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه نیز گفت که مشارکت روسیه از آنچه در شرایط فعلی هست، یعنی حمایت تسلیحاتی از بشار اسد و حمایت پشتیبانی بیشتر نخواهد بود و روسیه تصمیم برای مشارکت در جنگ ندارد.

اوباما در تشریح موضع در قبال سوریه و تداخل امور با یکدیگر پرداخت و مدعی شد که اگر آمریکا بخواهد بشار اسد را کنار بزند، روسیه نخواهد توانست مانع این کشور شود زیرا وجود روسیه ضعیف تر از آن چیزی است که گمان می رود.

" محمد بن سلمان " درزمینه سرمایه گذاری، تلاش کرد تا حدودی توجه اوباما را به دست آورد و دراین باره گفت " به دست آوردن قلب اوباما، از این معامله ها و قراردادها مهم تر است و درنتیجه عربستان تصمیم دارد که درهای خود را به روی شرکت های آمریکایی باز کند.

اوباما متوجه شد که این نوع بازاریابی از سوی شخص " محمد بن سلمان " برای خود اوست و به همین جهت، حمایت خود را انتصاب های اخیر اعلام کرد و گفت آمریکا آینده روشنی را برای محمد بن سلمان می بیند.

درمقابل، " محمد بن سلمان " نیز متوجه شد که این سخن، به نوعی حمایت از هراقدامی است که وی برای دستیابی به قدرت انجام می دهد و درنتیجه این حمایت، طرح های وی را برای برکناری " محمد بن نایف " ولیعهد و وزیر کشور سعودی بعد از مناسک حج و معرفی خود به عنوان ولیعهد عربستان به جای او را تقویت کرد.

مجتهد پیش از این نیز گزارش کرده بود محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و فرزند پادشاه، گروهی را مامور کنترل حرکات و سخنان پدرش در سفر به آمریکا کرده بود.

این سعودی مخالف در شبکه اجتماعی توییتر افزود: سفر شاه سلمان بن عبدالعزیز به آمریکا به دلیل وضعیت جسمانی، روحی و عقلیش، موجب اضطراب و نگرانی سیاسی فرزندش محمد بن سلمان شده بود.

به گفته مجتهد، محمد بن سلمان همه ارتباطات تلفنی با شاه سلمان را از مدت ها قبل تحت کنترل داشته و همه تماس ها بجز تماس های خانوادگی از همسر و فرزندانش را با شاه ممنوع کرده و همه ارتباطات تلفنی نیز ضبط شده و برای محمد بن سلمان فرستاده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
عربهای ... عربستان تا كی می خواهند اویزون اوباما باشند بلاخره می افتند باید خودت عرضه داشته باشی نه اینكه اویزون كسی باشی
عزت الله سینایی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
خوش به حال اوبامابه اسم خطری به نام ایران هسته ای تفرقه می اندازد سلاحهایش را میفروشد رونق به اقتصادورشكسته اش میدهد ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها