شرط 40 میلیونی آسایشگاه برای تحویل پسر معلول

پیرمرد پس از چهار سال جستجو، وقتی پسرش را در یک آسایشگاه خصوصی پیدا کرد نمی‌دانست باید 40 میلیون تومان بدهد تا پسر معلولش را به خانه ببرد.
کد خبر: ۸۳۳۵۳۱
شرط 40 میلیونی آسایشگاه برای تحویل پسر معلول

به گزارش جام‌جم، روز گذشته مرد سالمندی هراسان با حضور در شعبه ششم دادسرای امور جنایی از پیدا شدن فرزندش پس از چهار سال گم شدن خبر داد.

او به بازپرس گفت: آقای قاضی بعد از چهار سال دوری توانستم پسر معلولم را پیدا کنم. نمی‌دانید در این چهارسال بر من و مادرش چه گذشت.

بعد از آرام شدن مرد میانسال بازپرس پرونده از او خواست موضوع شکایتش را از اول تعریف کند.

مرد60 ساله گفت: من بازنشسته بانک هستم و یک پسر معلول ذهنی 28 ساله دارم. هشتم اسفند سال 90 برای خرید دارو با محمد به داروخانه‌ای حوالی میدان هفت حوض رفتیم. وقتی از داروخانه بیرون آمدم متوجه شدم پسرم نیست. همه جا را دنبال او گشتم اما اثری از پسرم نبود. موضوع گم شدنش را به کلانتری اعلام کردم.در این مدت من و همسرم به پزشکی قانونی،بهشت زهرا و کلانتری‌ها سر می‌زدیم تا اثری از او پیدا کنیم. چندبار هم به بهزیستی رفتیم اما اثری از او نبود. وی ادامه داد: سه بار در روزنامه آگهی دادم اما هیچ خبری از او نشد.

با گذشت چهار سال امیدم را از دست ندادم و هشتم شهریور بار دیگر در روزنامه آگهی دادم و کلی نذر و نیاز کردم تا پسرم پیدا شود. ساعت 6 عصر نهم شهریور فردی با خانه تماس گرفت و ادعا کرد محمد پیش آنهاست. اول باورم نشد حتی پس از صحبت با پسرم باز مطمئن نشدم و از او خواستم نشانی از پسرم بدهد که با دادن نشانی‌ها مطمئن شدم درست می‌گوید.

وقتی به آدرس اعلام شده در فشم رفتیم، متوجه شدم پسرم در یک مرکزخصوصی نگهداری معلولان است. چند لحظه محمد را دیدیم و مادرش با دیدن او حالش بد و در بیمارستان بستری شد. وقتی برای ترخیص پسرم به آن مرکز رفتم مسئولان آنجا از من 40 میلیون پول خواستند.

من که شوکه شده بودم دلیل درخواست پول را پرسیدم که آنها اعلام کردند این پول هزینه نگهداری فرزندم در این 4 سال است. آقای قاضی من این پول را ندارم و از این مرکز شکایت دارم.

با اظهارات پدر محمد،بازپرس محسن مدیر روستا دستور احضار مسئول مرکز نگهداری معلولان را برای تحقیقات بیشتر صادر کرد تا مشخص شود پسر جوان چگونه به این مرکز رفته است و دلیل درخواست 40میلیون پول چیست.

منتظر دستور قضایی هستیم

یکی از مسئولان مرکز خصوصی شبانه‌روزی نگهداری از معلولان جسمی و کم‌توان‌های ذهنی در فشم نیز در این باره به جام‌جم گفت: این پسر کم‌توان ذهنی سال90 در یکی از محله‌های تهران رها شده بود که ماموران شهرداری او را یافته و چون نام و نشانی از خانواده‌اش نداشتند، تحویل بهزیستی داده بودند که مدتی بعد با دستور قضایی به مرکز شبانه‌روزی ما منتقل شد.

وی اضافه کرد: چند روز پیش پدر و پسری با در اختیار داشتن شناسنامه‌ای به مرکزمان آمدند و گفتند که این پسر فرزند آنهاست و باید او را تحویلشان دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: چند بار از آنها خواستیم از مرجع قضایی نامه‌ای برای ترخیص وی برایمان بیاورند تا پسر کم‌توان ذهنی به آنها تحویل داده شود و بحثی از پول مطرح نشده است. اما آنها هنوز نامه‌ای از مرجع قضایی نیاورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
roya
Germany
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
khob,, tashakor az khoda,, ,,hala dige pesareshon ro tahvil migirand,va 40 milion va ya
har poliii dige nemidahand,,.
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
من كاملا در جریان ماجرا هستم چون از اقوام این پسرم....توی روزنامه اگهی شده حتی اخرین بار هم خود كاركنان بهزیستی تشخیص ندادن كسی كه متوجه شده یكی از معلولین اونجا بوده به اسم اقای ...شكایت ایشون هم بیشتر برای همینه كه چرا باید توی بهزیستی خصوصی نگهداری شه و این همه مدت یه پیگیری نشه با این كه پرونده گم شدنش هم توی بهزیستی هم توی اگاهی بوده

نیازمندی ها