1000 نیروی قطری با تجهیزات کامل وارد یمن شدند

10 هزار نیروی متجاوز برای اشغال صنعا

به رغم گذشت پنج ماه از بمباران‌ها و موشکباران‌های بی‌وقفه متجاوزان، هنوز اشغالگران موسوم به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نتوانسته‌اند در زمین، موفقیت چشمگیری به دست آورند. ضربه سنگینی که ائتلاف متجاوزان جمعه گذشته در یمن خورد، غیرقابل تصور بود. حال گفته می‌شود عربستان سعودی متحدان خود را بسیج کرده است تا با اعزام یک نیروی ده هزار نفری صنعا، پایتخت یمن را تصرف کند؛ در حالی که بمباران‌های هوایی آل سعود همچنان استمرار داشته و در تازه‌ترین نمونه آن، یک مجلس عزا در استان جوف هدف گرفته شده است.
کد خبر: ۸۳۳۴۸۳

ورود نیروهای قطری

شبکه خبری الجزیره روز گذشته از اعزام دومین بخش از نیروهای قطری به یمن خبر داد. به گفته این شبکه قرار است حدود هزار نیروی قطری با تجهیزات کامل و جدید در کنار نیروهای عربستان، امارات و بحرینی قرار گیرند. گفته می‌شود هدف از این تجمع نیرو مشارکت در اشغال صنعاست. بخش اول نیروهای قطری نیز روز یکشنبه با تجهیزات نظامی سنگین، موشک و تجهیزات پیشرفته ارتباطی از طریق گذرگاه مرزی ودیعه وارد یمن و در استان مأرب مستقر شدند. خبرنگار الجزیره در گزارش خود گفت با
ملحق شدن این نیروها تعداد کل نیروهای تجمع‌کرده برای تصرف صنعا به ده هزار سرباز رسیده است.

این در حالی است که جنگنده‌های اماراتی و عربستانی طی دو روز گذشته بیشترین حملات هوایی خود را علیه مردم مظلوم یمن انجام داده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از منابع یمنی، یکشنبه شب امارات حملات هوایی جدیدی را علیه تجمعات حوثی‌ها و انبارهای سلاح در صنعا و البیضا انجام داد. جنگنده‌های این کشور نیز انبار مهمات حوثی‌ها در استان مأرب را بمباران کردند. منابع نظامی یمنی در یک خبر جدید با توجه به اطلاعات به دست آمده اعلام کردند تعداد کشته‌شدگان در پادگان صافر در استان مأرب که روز جمعه اتفاق افتاد به 300 نظامی رسیده است. دلیل این حمله نیز اصابت یک موشک بالستیک توشکا به پادگانی در این منطقه اعلام شد. پیشتر احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی فقط به کشته شدن ده نظامی عربستانی اعتراف کرده بود؛ در حالی که تعداد کشته‌شدگان از میان نظامیان عربستانی بسیار بیشتر از این تعداد بوده است. در حمله روز جمعه 45 نظامی اماراتی، پنج بحرینی و تعدادی عربستانی کشته شدند.

بمباران مجلس عزا

ائتلاف متجاوزان به رهبری عربستان سعودی طی پنج ماه گذشته در حملات غیرانسانی بارها اماکن مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و با وجود اعتراف رسمی سازمان‌های حقوق بشری، محافل بین‌المللی ازجمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره هیچ عکس العملی نشان نداده است. در تازه‌ترین جنایت سعودی‌ها گفته می‌شود یکشنبه شب با حمله جنگنده‌های عربستان به یک مجلس عزا در استان جوف یمن 80 شهروند بیگناه به خاک و خون کشیده شدند. منابع یمنی می‌گویند در دو حمله جنگنده‌های سعودی به یک مجلس عزا در منطقه الیتمه استان جوف 30 شهروند به شهادت رسیدند و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گفته این منابع، با توجه به وخیم بودن حال تعدادی از زخمی‌ها، احتمال افزایش تلفات این حمله‌ها وجود دارد.

در واکنش به حملات متجاوزان، یک عضو شورای سیاسی انصارالله یمن می‌گوید: ملت یمن توانایی وارد کردن ضربات مستقیم و دردناک به اشغالگران را دارد. محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار‌الله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم تأکید کرد : شدت پاسخ‌ ملت یمن به اقدامات تجاوزکارانه بتدریج قدرتمندتر خواهد شد و ما دست به اقداماتی خواهیم زد که همه موازنه‌ها در سطح منطقه را تغییر خواهد داد. به گفته این عضو شورای سیاسی انصارالله ارتش و کمیته‌های مردمی، یمن همچنان قدرت موشکی خود را که می‌تواند عمق خاک عربستان را هدف قرار دهد، حفظ کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها