واژگونی اتوبوس اسکانیا در جاده ملایر ـ نهاوند، مرگ 11 مسافر عراقی را رقم زد. ضعف ستون‌های اتوبوس یکی از دلایل مرگ مسافران اعلام شده است.
کد خبر: ۸۳۳۴۷۶

به گزارش جام‌جم، ساعت 18 و 50 دقیقه عصر یکشنبه مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 شهرستان ملایر تماس گرفت و از واژگون شدن اتوبوس مسافربری اسکانیا در محور ملایر ـ بروجرد خبر داد. در جریان عملیات امدادرسانی مشخص شد 11 نفر از مسافران که ده نفر از آنها زن و یکی مرد بوده به دلیل شدت صدمات وارده در این حادثه رانندگی جان باخته‌اند. در ادامه عملیات امدادرسانی 25 نفر دیگر که مصدوم شده بودند نیز به سه بیمارستان در ملایر منتقل شدند. حال دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان در این باره گفت: تحقیقات از مصدومان حادثه نشان می‌داد این افراد از قم به مهران درحال حرکت بودند که اتوبوس حامل آنها واژگون شده و این حادثه رخ داده است. سرهنگ مهدی شاکری خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه پلیس راهور نشان می‌دهد علت تصادف بی‌احتیاطی از جانب راننده اتوبوس به علت تخطی از سرعت مطمئنه در جاده خیس و لغزنده و نقض ماده 129آیین‌نامه راهور، رعایت نکردن نظامات دولتی از جانب شرکت مسافربری جهان‌گشت مهر قم به علت صدور صورت وضعیت مسافر برای خودروی دارای نقص فنی مستمر (لاستیک فرسوده) و نیز رعایت نکردن نظامات دولتی از طرف شرکت سازنده به صورت نقص در سیستم ساختاری خودرو (ضعف در استحکام ستون‌ها) بوده است. وی اضافه کرد: معتقدیم اتاق اتوبوس اسکانیا استقامت و مقاومت لازم را ندارد، زیرا به محض وقوع حادثه‌ای سقف به صندلی‌ها چسبیده و میله‌ها توان نگهداری سقف را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها