درمانی برای پوکی استخوان در زنان یائسه

پوکی استخوان از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که به دنبال یائسگی و بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها به سراغ زنان می‌آید، اما محققان بتازگی دریافته‌اند که هورمون رشد می‌تواند پوکی استخوان را در زنان، پس از یائسگی درمان کند. یافته‌ها حکایت از آن دارد که استفاده از درمان هورمون رشد در زنان یائسه باعث بهبود تراکم استخوانی و در نتیجه کاهش خطر شکستگی به دنبال پوکی استخوان می‌شود. در پوکی استخوان که یکی بیماری پیشرونده است، استخوان‌ها ضعیف و مستعد شکستن می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۳۴۳۱

بیش از ده میلیون آمریکایی مبتلا به پوکی استخوان هستند و طبق آمار به دست آمده، 80 درصد افرادی را که در آمریکا تحت درمان قرار می‌گیرند، زنان تشکیل می‌دهند. زنان مبتلا به پوکی استخوان تقریبا سه برابر مردانی هستند که بر اثر پوکی استخوان دچار شکستگی استخوان می‌شوند. محققان حدود 80 زن را در دوران یائسگی مورد بررسی قرار دادند و به عده‌ای از آنها شبه دارو و به گروه دیگر هورمون رشد تزریق کردند و رشد و تراکم استخوانی، شکستگی و کیفیت زندگی را در آنها بررسی کردند و در نهایت، گروهی را که هورمون رشد دریافت کرده بودند با گروه دیگر مقایسه کردند.

محققان بعد از گذشت یک دهه، به این نتیجه رسیدند زنانی که مقدار هورمون رشد بالایی دریافت کرده بودند، تراکم استخوانی بالاتری نسبت به افرادی داشتند که مقدار کمتری هورمون رشد یا شبه دارو دریافت کردند. میزان شکستگی‌های استخوانی در این زنان تقریبا تا نصف کاهش می‌یابد.

منبع: medicalnewstoday

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها