خبرگزاری صداوسیما خبر داده است که «تعداد سناتورهای حامی توافق هسته‌ای در آمریکا به 37 نفر رسیده است.» همزمان تسنیم خبر داده که نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به هم‌حزبی‌هایش نامه نوشته که برجام‌ جمعه این هفته (20 شهریور) به رأی گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۸۳۲۳۷۴

واکنش افخم به اظهارات کری/ مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در دانشگاه فیلادلفیا، گفت: این دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود که ناکارآمدی تحریم‌ها را به اثبات رسانده و آمریکا را ناگزیر از حضور بر سر میز مذاکرات کرد. به گزارش مهر، وی اظهار کرد: مقامات آمریکایی تحت‌فشار لابی‌های صهیونیستی عادت دارند گاه و بیگاه اظهارات بی‌پایه و اغراق‌آمیزی را درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به زبان آورند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: برای آزادی قره‌باغ دعا می‌کنم/ آیت‌الله نوری همدانی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده نسبت به آزادی قره‌باغ ابراز امیدواری کرد. به گزارش سایت عصر ایران، او گفت: من به درگاه خداوند برای آزادی قره‌باغ دعا می‌کنم و امیدوارم این سرزمین به آذربایجان بازگردانده شود.

نمره امن‌ترین آسمان خاورمیانه برای ایران/ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: در فضای تحریم و تهدید مستمر توانستیم نمره امن‌ترین آسمان خاورمیانه را از سازمان بین‌المللی هوانوردی دنیا با همکاری سازمان هواپیمایی کشور نصیب ملت شهیدپرور ایران کنیم. همزمان نسیم خبر داده است که رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از امروز برگزار می‌شود.

برجام، سرآغاز تعاملات منطقه‌ای/ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان موسوم به «ریکا ـ 6» در کابل، توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 را سرآغاز روابط و تعامل منطقه دانست که می‌تواند به اقتصاد کشورهای همسایه بویژه افغانستان رونق ببخشد. به گزارش ایسنا، او همچنین در دیدار با محمد اشرف‌غنی، رئیس‌جمهور افغانستان درباره دو محور بازگشت اتباع و رفع اختلافات مرزی با وی به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی بر ضد ایران واقعی‌ است!/ در ادامه اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکایی، اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده گفته با وجود برجام، حمله نظامی به ایران موثرتر خواهد بود. به گزارش فارس، او در یادداشتی که روزنامه یواس‌ای تودی آن را منتشر کرده، مدعی شده گزینه نظامی علیه ایران واقعی است و این گزینه برای آینده بخوبی باقی خواهد ماند.

رئیس سنای فرانسه به ایران می‌آید/ در ادامه سفر مقامات اروپایی به کشورمان، نسیم به نقل از رادیو فرانسه گزارش داده که «ژرار لارشه»، رئیس سنای فرانسه قصد دارد تا پیش از پایان سال‌جاری میلادی و با هدف تقویت مناسبات
سیاسی ـ اقتصادی دو کشور فرانسه و ایران به تهران سفر کند.

ظریف: تاثیر لابی صهیونیستی بر آمریکا، غیرمنطقی است / محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با المیادین گفت: تاثیر لابی صهیونیستی بر سیاست‌های آمریکا یک تاثیر غیرمنطقی است. به گزارش ایسنا، در جریان این گفت‌وگو، خبرنگار المیادین از ظریف پرسید که گفته می‌شود توافقی سری میان ایران، روسیه، آمریکا و عربستان صورت گرفته که براساس آن یک مرحله انتقالی در سوریه ایجاد شود و بشار اسد به الجزایر پناهنده شود، آیا چنین مطلبی درست است؟ که وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال گفت: به هیچ وجه چنین حرفی صحت ندارد.

تذکر روحانی به نعمت‌زاده / دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: دکتر روحانی درخصوص اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تحریم‌کنندگان خرید خودروهای صفر کیلومتر داخلی به وی تذکر داد. به گزارش مهر، حسین فریدون اظهار کرد: رئیس‌جمهور به آقای نعمت‌زاده تذکر داده که «باید رفتار ما با منتقدان، محترمانه باشد».

رزمایش اقتدار ثارالله، نمایش مقاومت مقابل استکبار/ رزمایش اقتدار ثارالله با حضور گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت‌المقدس و عاشورا و همچنین دو گردان خواهران الزهرا و کوثر و با حضور 50 هزار نیروی رزمی و سایبری برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در رزمایش اقتدار ثارالله بسیجیان از یگان‌های حاضر در میدان سان دید. او گفت: رزمایش اقتدار ثارالله نمایش فشرده‌ای از مقاومت ملت در برابر استکبار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها