سایه‌روشن

اطمینان شرمن از اجرای توافق وین

وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای عنوان کرده «مطمئنم که توافق هسته‌ای اجرایی خواهد شد.» به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه آمریکا که در دانشگاه ویرجینیا سخن می‌گفت، همچنین یادآور شد: بازرسی تاسیسات هسته ای ایران باید با اجازه تهران باشد.
کد خبر: ۸۳۱۳۱۴

موضع جامعه مدرسین درباره انتخابات

سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه یکشنبه شب جامعه مدرسین که به ریاست آیت الله یزدی برگزار شد درباره این‌که آیا در خصوص انتخابات خبرگان بحث شد یا خیر اظهار کرد: درباره خبرگان گفتند که هنوز زود است. به گزارش مشرق، غروی درباره این که آیا در مورد انتخابات مجلس بحثی صورت گرفت یا خیر نیز تصریح کرد: همانطور که قبلاً‌ گفته شده بود، جامعه مدرسین ملاک‌ها را بیان کرده و مردم را به انتخابات دعوت می‌کند اما درباره افراد و اشخاص ورود نمی‌کند.

درخواست 2 سناتور آمریکایی برای دیدار با لاریجانی

درحالی‌که علی لاریجانی برای شرکت در اجلاس روسای مجالس جهان به نیویورک رفته، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل او گفته است دو سناتور آمریکایی درخواست دیدار با رئیس مجلس در نیویورک را داشته‌اند. او به رادیو گفت‌وگو گفته است دیدار لاریجانی با این سناتورها هنوز قطعی نیست و او در سفر چهار روزه خود، دیدار با مقامات پارلمانی 20 کشور را برنامه‌ریزی کرده است. همزمان لاریجانی دیروز در دیدار تاداموری اوشیما همتای ژاپنی خود، خواهان ارتقای روابط تهران و توکیو در دوره پساتوافق شد.

خبرهای ضدونقیض درباره بازداشت شکوری‌راد

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران عصر دیروز و پس از برگزاری یک نشست خبری، بازداشت شد. به گزارش فارس، او در این نشست در پاسخ به پرسشی در مورد فتنه سال 88 گفته بود: «ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید (فتنه) دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است.» سایت مشرق هم نوشته، مرجع قضایی علت بازداشت وی را اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنه‌گرانه اعلام کرده است.

در همین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، خبر بازداشت شکوری راد را تکذیب کرده و گفته دبیرکل این حزب تنها برای پاره‌ای کارهای حقوقی به دادسرای اوین رفته است.

دور بعدی مذاکرات با آژانس، هفته آینده

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره زمان اجرای تعهدات ایران گفت: این پروسه مستلزم این است که اتفاقی که باید پس از 90 روز از قطعنامه شورای امنیت بیفتد، رخ دهد. پیش‌بینی ما این است که دهه سوم مهرماه این اتفاق بیفتد. وی خاطرنشان کرد: ما پیش‌بینی کردیم و ظرف هفته آینده هم مذاکراتی با آژانس خواهیم داشت تا به معیارهای قابل قبول دو طرف برای اجرای کار برسیم.

رکورد جهانی بابک زنجانی در اختلاس

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت به پرونده بابک زنجانی پرداخت و گفت: موضوع بابک زنجانی بزرگ‌ترین فساد است که من معتقدم اصلا مشابهی ندارد. به گزارش سایت انتخاب، او ادامه داد: من گفتم اگر کسی پیدا شد فردی را معرفی کرد، حتی در دنیا، که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر پول برده، من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها