مدیرکل تعزیرات مازندران با بیان این که تخلفات فروش برنج و مخلوط کردن آن در مازندران وجود دارد، گفت: از سال 93 تاکنون 89 پرونده تخلف در این زمینه در استان تشکیل شده که 30 فقره آن مربوط به مخلوط کردن برنج بوده است.
کد خبر: ۸۳۱۲۶۵

علی عباسی در نشست طرح ساماندهی بازار برنج مازندران افزود:این متخلفان دو تا ده‌برابر ارزش مقدار برنجی که مخلوط و به بازار عرضه کرده‌اند، جریمه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین از نظارت تعزیراتی بر واحد‌های شالیکوبی استان از اول مهر خبر داد. مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با بیان این که امسال تاکنون پرونده قاچاق برنج در مازندران نداشته‌ایم، گفت: تعزیرات، آمادگی بررسی و نظارت بر بازار برنج و برخورد با متخلفان را براساس تقاضا و اعلام شهروندان در نقاط مختلف استان دارد.

نظارت بر تبدیل و بسته‌بندی برنج تولیدی استان در شالیکوبی‌ها و برنج‌فروشی‌ها و جلوگیری از عرضه فله‌ای این محصول، مهم‌ترین اقداماتی است که شورای سلامت استان مازندران قرار است آنها را در قالب طرح ساماندهی بازار برنج استان از اول مهر امسال اجرایی کند. چگونگی اجرایی شدن این طرح در نشست مشترک رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفت. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست با بیان این که عرضه و قیمت برنج یکی از دغدغه‌های جدی کشاورزان استان است، گفت: سیاست‌های حمایتی دولت در عرضه صحیح برنج استان‌های شمالی در دو سال اخیر بدرستی اجرایی شده است. محمد محمدپور با بیان این‌که ارزش سالانه تجارت برنج در جهان بیش از 180 میلیارد دلار برآورد شده است، افزود: اهمیت حفاظت و مراقبت از بازار برنج مازندران به عنوان مهم‌ترین غله تولیدی استان باید در کشور تبیین شود.

وی با بیان این که موضوع آلودگی در برنج مازندران مصداق عینی ندارد، گفت: متاسفانه بتازگی برنج قاچاق آلوده در یکی از استان‌های کشور با برنج مازندران مخلوط و به بازار عرضه شده که بدنامی برنج استان را در پی داشته است. محمدپور با تاکید بر این نکته که شهروندان به برنج‌های خارجی بسادگی اعتماد نکنند و دقت لازم را در مورد سلامت این نوع برنج‌ها با توجه به نوع بسته‌بندی و داشتن یا نداشتن پروانه بهداشتی داشته باشند، افزود: ساماندهی زنجیره عرضه برنج مازندران نیز شروع شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به این که اصناف و برنج‌فروشی‌های استان مازندران باید خود را برای عرضه برنج با رعایت مقولات بهداشتی و با بسته‌بندی مطلوب آماده کنند، گفت: براساس تصمیم جدی شورای سلامت استان مازندران عرضه فله‌ای برنج ممنوع خواهد شد. محمدپور با بیان این که هر گونه عرضه برنج غیر از بسته‌بندی‌هایی که دارای پروانه بهداشتی هستند، ممنوع خواهد شد، افزود: اعمال ممنوعیت عرضه برنج به صورت فله‌ای در بازار مازندران از ابتدای مهر امسال اجرایی می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز ضریب سلامت برنج تولیدی استان را تا 98 درصد برآورد و اظهار کرد: مهم‌ترین ادله برای اثبات سالم بودن برنج مازندران عدم ورود فاضلاب‌های صنعتی در آب و خاک اراضی شالیزاری استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها