وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام بدهی کشاورزانی که دولت از آنها گندم خریداری کرده است یک تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۰۵۰

به گزارش ایرنا ، محمود حجتی در جلسه شورای اداری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد میزان بدهی کشاورزان را یکهزارو 900 میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان از بدهی کشاورزان پرداخت شد. وی اظهارکرد: در سال جاری هفت میلیون و750 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

حجتی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، کاهش مصرف آب با ترویج سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش کشت‌های گلخانه‌ای را از رویکرد مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به شدت خشکسالی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باغ‌های کشاورزان استان در حال خشک شدن هستند.

غلام‌محمد زارعی با اشاره به ضرورت تلاش مدیران استانی برای اخذ اعتبارات متمرکز در مرکز، عنوان کرد: اعتبارات استانی و درآمدهای داخلی جوابگوی رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با پدیده خشکسالی نیست و باید در این زمینه دولت چاره‌اندیشی کند زیرا در غیر اینصورت شاهد نابودی کشاورزان استان هستیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود رودخانه‌ها و سدهای مختلف از جمله سد کوثر، مارون و تنگ سرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: با وجود داشتن این ظرفیت و 10 درصد آب‌های سطحی کشور در استان هم اکنون 80 درصد زراعت این استان دیم‌زار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها