یک متخصص پوست و مو گفت: موهای سالم و درخشان نشان‌دهنده سلامت فرد است؛ سست بودن ریشه مو می​تواند نشان از کم​خونی بوده و موی نازک و کم​پشت نیز گاه علامت کمبود مواد معدنی و ویتامین است.
کد خبر: ۸۳۰۰۰۲
چند نکته درباره حفظ سلامت موها

دکتر محمد امیدیان گفت: مو یکی از ضمائم پوست است که به صورت زائده​‌ی باریک و رشته مانند از پوست سر خارج شده است. این عضو به دلیل فقدان رشته​های عصبی، فاقد هرگونه حسی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای داشتن موهای سالم نیازی به استفاده از لوازم آریشی و بهداشتی گرانقیمت نیست، از سوی دیگر داشتن تغذیه مناسب در حفظ سلامت مو بسیار تاثیرگذار است.

امیدیان با اشاره به ویژگی​های یک شانه خوب، گفت: زمان شانه کردن نباید موها بکشد، همچنین باید دارای دندانه​هایی با نوک گرد باشد. شانه یک وسیله شخصی است و نباید آن را به صورت اشتراکی استفاده کرد. به هیچ وجه موهای خود را به شکل دم​اسبی و محکم نبندید؛ چراکه این کار علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو، می​تواند باعث ریزش مو از ریشه آن شود.

این متخصص پوست و مو افزود: برای خشک کردن موها بهترین راه خشک کردن تدریجی آن با حوله است و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک کردن و یا حالت دادن آن موجب آسیب رساندن به موها می‌شود.

امیدیان با اشاره به عوارض رنگ کردن زیاد مو، اظهارکرد: رنگ کردن مداوم مو موجب بروز عارضه​های زیادی در سال‌های بعد مانند شکسته شدن مو، قرمزی و در مواقع حاد موجب ریزش موی سر خواهد شد. توصیه می​شود رنگ مو را در فاصله​های زمانی حداقل چهار ماهه استفاده کرد و حتما هنگام خرید از مراکز معتبر تهیه شود.

وی افزود: با تغذیه سالم می​توان سلامت موهای خود را چند برابر کرد. پروتئین نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارد، تارهای مو از پروتئین تشکیل شده و بنابراین موهای شما برای رشد به پروتئین کافی نیاز دارند. البته پروتئین تنها ماده مغذی مورد نیاز موها نیست و شما به آهن، ویتامین E و مواد معدنی مانند مس و منیزیم نیز نیاز دارید.

این متخصص پوست و مو با اشاره به تاثیر ویتامین ویتامین D در سلامت مو گفت: می​توانید برای افزایش سلامت موهای خود، ویتامین D را از طریق مصرف شیر، آب پرتقال و حبوبات دریافت کنید و در صورت نیاز با مشورت پزشک از مکمل​های مربوط به آن استفاده کنید.

امیدیان افزود: کاهش وزن به ویژه کاهش وزن سریع با رژیم غذایی بسیار محدود می​تواند یکی از دلایل اصلی ریزش مو باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها