ژل و حالت‌دهنده استفاده نکنید تا موخره‌تان درمان شود

عوارض افراط در رنگ کردن مو‌ها

جام جم سرا- یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه رنگ موهای شیمیایی باعث آسیب جدی به مو می‌شوند، گفت: سالانه سه تا چهار نوبت رنگ کردن مو، آسیب زیادی به مو نمی‌رساند، اما اگر بیشتر از این تعداد باشد ممکن است آسیب جدی به مو وارد شود.
کد خبر: ۷۹۶۸۵۵
عوارض افراط در رنگ کردن مو‌ها

دکتر امیرهوشنگ احسانی افزود: بیشتر افراد به مواد شیمیایی موجود در رنگ مو‌ها حساسیت دارند و این آلرژی در مو‌ها بروز نمی‌کند بلکه در اطراف مو و در موارد شدید باعث التهاب و تورم چشم و اطراف آن می‌شود. این حساسیت پوستی باعث مشکلات پوستی در کناره‌های گردن و ایجاد اگزوما در افراد می‌شود. خارش پوست سر، ناحیه پیشانی، گوش، پشت گردن و صورت نیز از دیگر عوارض افراط در مصرف رنگ موهاست.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: بستن مو به مدت زیاد، دست زدن زیاد به مو، بافتن، سشوار و اتو مو در دراز مدت نه تنها باعث از بین رفتن مو بلکه در اثر از بین رفتن چربی مو باعث خشکی، شکنندگی، زبر شدن و مو خوره می‌شود.

احسانی با اشاره به اینکه بعد از استحمام و بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌توان تشخیص داد که مو چه جنسی دارد و بر اساس آن عارضه را درمان کرد، تاکید کرد: برای درمان موخوره و کاهش عوارض مو با توجه به جنس مو می‌توان از نرم کننده‌ها و شامپو‌ها استفاده کرد. عدم استفاده از انواع ژل‌ها و حالت دهنده‌های مو می‌تواند راهکار مناسبی برای درمان موخوره باشد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که موهای خود را به دفعات رنگ می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض آسیب قرار دارند اظهار کرد: عدم افراط در شانه کردن مو‌ها، محکم نبستن و چرب کردن مو‌ها با روغن‌های گیاهی بسیار کمک کننده است، اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها موثر نبود تنها راه از بین بردن مو خوره کوتاه کردن است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها