وبگردی بی‌خطر

نام افزونه: Traffic Light. مرورگر: کروم، فایرفاکس و سافاری. به جرأت می‌توانیم بگوییم وبگردی برای افراد مبتدی یکی از پرخطرترین رفتارهایی به‌شمار می‌رود که امنیت اطلاعات و رایانه آنها را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۲۹۵۷۴
وبگردی بی‌خطر

خطرات احتمالی این رفتار زمانی بیشتر می‌شود که سایت‌های انتخاب شده برای وبگردی از میان نتایج به‌نمایش درآمده در موتورهای جستجو برگزیده شده باشد.

زیرا بسیاری از سایت‌ها حاوی کدهای مخرب و آلوده بوده و با هدایت شما به صفحات جعلی، دانلود برنامه‌های مخرب و نصب بدافزارها روی رایانه، دستگاه شما را آلوده کرده و اطلاعات شما را سرقت کرده یا از رایانه شما سوءاستفاده می‌کنند.

در این شرایط اولین اقدام، استفاده از یک نرم‌افزار امنیتی معتبر و شناخته شده است. اما نرم‌افزارهای امنیتی نیز ممکن است کدهای مخرب موجود در یک صفحه وب را تشخیص ندهند و رایانه شما به وسیله این کدهای مخرب که به آنها صفر روزه می‌گویند آلوده شود.

در چنین شرایطی کاربران حرفه‌ای پیشگیری را نقشه راه خود قرار می‌دهند. این کاربران با تجربه بسیار در وبگردی تقریبا می‌دانند کدام سایت‌ها مخرب و کدام‌یک واقعی است، همچنین می‌دانند روی چه لینک‌هایی کلیک کرده و کدام لینک‌ها یا برنامه‌ها را باز نکنند.

دوست دارید شما نیز از تجربیات این کاربران حرفه‌ای استفاده کنید و از دنیای سایت‌های آلوده و مخرب فاصله بگیرید؟

افزونه Traffic Light محصولی از Bitdefender است که با کمک آن دسترسی به سایت‌های مخرب مسدود می‌شود. (در صورت نیاز می‌توانید از سد افزونه عبور کنید، اما خطر انجام این کار به‌عهده شماست)

افزونه Traffic Light ضمن ممانعت از نمایش صفحات وب آلوده و جعلی، لینک‌های اشتراک‌گذاری شده در فیسبوک و توییتر را نیز بررسی کرده و در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر نیز سایت‌های مخرب را برای شما مشخص می‌کند.

از دیگر امکانات این افزونه ممانعت از ردیابی و کنترل رفتار شما در اینترنت برای استفاده در مصارف تبلیغاتی و جاسوسی است.

ترافیک لایت هنگام مشاهده هرگونه کد جاسوسی یا ردیاب در صفحات وب، موضوع را به شما گزارش داده و فهرست کاملی از صفحات مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه - روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها